Partnerzy serwisu:
Wątki
2020-08-05 11:28

Rynek autobusowy

Miasta na potęgę wymieniają stare autobusy na nowe. Prawie każdy przewoźnik rozpisuje przetargi na nowy tabor autobusowy, a ponieważ korzysta z funduszy unijnych, bardzo często jest on niskoemisyjny lub bezemisyjny. Co się stanie, gdy po 2022 r. skończy się europejskie wsparcie?

Rynek tramwajowy

W Polsce od niedawna funkcjonuje piętnaście sieci tramwajowych. Miasta, które posiadają ten środek transportu, intensywnie, dzięki środkom unijnym, inwestują w jego rozwój. Najbliższe lata zapowiadają się obiecująco także pod kątem zakupów nowych tramwajów. Według wyliczeń polskie miasta w ramach perspektywy finansowej 2014-2020 mogą kupić nawet 600 pojazdów.

Tramwaje Warszawskie

Warszawa ostatnio stawia mocno na tramwaje. Ostatnie lata odznaczyły się wielkimi zakupami taboru, zmieniając zupełnie oblicze komunikacji szynowej, a przyszłość rysuje się pod znakiem wielkich inwestycji infrastrukturalnych, m.in. trasy na Gocław czy do Wilanowa.

Koronawirus a transport

Serwis specjalny: Koronawirus a transport Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19 dotarła do Polski. Podobnie jak w innych krajach również w Polsce podejmowane są działania, które ograniczają możliwość lub zniechęcają do poruszania się. W pierwszej kolejności dotknęły one lotnictwo i transport międzynarodowy, ale mówi się także, o poważnym ograniczeniu krajowego transportu publicznego. W serwisie gromadzimy informacje o problemach jakie koronwirus wywołuje w szeroko rozumianym transporcie.

Rower w mieście

Zrównoważony transport obejmuje także rowery. Stają się one co raz popularniejszym środkiem przemieszczania się po miastach. Czy jesteśmy na to przygotowani? Czy prowadzone inwestycje mają sens i faktycznie służą rowerzystom?

Węzły przesiadkowe

W dużych miastach odchodzi się od tworzenia linii bezpośrednich na rzecz układu przesiadkowego. Wymaga to jednak, o czym nie zawsze się pamięta, tworzenia wygodnych węzłów przesiadkowych.

Inteligentne systemy transportowe

Szybszy przejazd przez miasto, łatwiejsze parkowanie i sprawniejsza komunikacja publiczna - takie zalety polskim miastom mogą przynieść inteligentne sieci transportowe. Ponadto miasta mogą na nich zarabiać, na przykład dzięki skuteczniejszemu pobieraniu opłat parkingowych oraz karaniu kierowców za przejeżdżanie na czerwonym świetle. Inteligentne rozwiązania są szczególnie ważne w miastach, gdzie możliwości rozbudowy infrastruktury są ograniczone.

Bezpłatna komunikacja

Czy możliwa jest komunikacja miejska bez biletów? Czy da się utrzymać sprawny i efektywny układ transportowy wyłącznie ze środków budżetowych? Czy darmowa komunikacja powinna być dostępna dla wszystkich, czy tylko dla osób płacących w mieście podatki? Wprowadzenie w estońskim Tallinie darmowej komunikacji odbiło się w Polsce szerokim echem. W kolejnych miastach radni i mieszkańcy postulują wprowadzenie takiego rozwiązania - przynajmniej na okres próbny. Darmową komunikację od 1 stycznia 2014 r. wprowadzają Żory.

Odzyskiwanie przestrzeni

Przestrzeń w wielu miejscach wciąż podporządkowana jest samochodom. Przy okazji nowych inwestycji komunikacyjnych pojawia się szansa na rewitalizację obszarów miasta i uczynienie ich przyjaznymi oraz atrakcyjnymi dla mieszkańców.

POKAŻ WIĘCEJ WĄTKÓW

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5