InnoBaltica, wdrażająca System FALA w województwie pomorskim, rozpoczęła czwarty kwartał 2025 roku z rekordowym wynikiem dziennej sprzedaży. 1 października spółka odnotowała najwyższą w historii dzienną wartość sprzedaży – blisko 1 milion złotych. To dowód na rosnące zainteresowanie nowoczesnym sposobem zakupu i rozliczania podróży w regionie.
– FALA staje się naturalnym wyborem dla coraz większej grupy pasażerów. Cieszy nas, że system działa coraz lepiej, stabilizuje się, choć nieustannie pracujemy nad dopasowywaniem go do potrzeb pasażerów. Nasze doświadczenia wskazują na to że zarówno urządzenia jak i aplikacja „System FALA” sprawdzają się m.in. w okresach wzmożonego ruchu – mówi Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica Sp. z o.o.
Skuteczność systemu i sezonowy wzrost ruchu pasażerskiego
Znaczącą część sprzedaży stanowią bilety okresowe – 84% wartości transakcji, co potwierdza, że z systemu korzystają głównie pasażerowie regularnie dojeżdżający do pracy i szkoły. Największy udział w sprzedaży ma Gdańsk (71%), co jest m.in. efektem skutecznej kampanii informacyjnej, wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA oraz integracji Gdańskiej Karty Mieszkańca z FALĄ.
Okres wakacyjny przyniósł również wzrost liczby przejazdów kolejowych. W ramach współpracy z przewoźnikami System FALA obsługiwał tysiące pasażerów korzystających z połączeń sezonowych. Dla przykładu, łączna wartość sprzedaży biletów POLREGIO wyniosła 1 616 205,26 zł, z czego niemal połowa (47,6%) pochodziła ze sprzedaży wakacyjnej na trasach turystycznych.
Komfort i rozwój oferty
– W sezonie letnim szczególną uwagę skupialiśmy na sprawności urządzeń Systemu FALA na stacjach kolejowych i minimalizacji kolejek. Zachęcaliśmy i dalej zachęcamy pasażerów do korzystania z aplikacji mobilnej „System FALA”, która działa coraz stabilniej i pozwala uniknąć oczekiwania w kolejce po bilet, zapewniając jednocześnie pasażerowi monitorowanie swoich podróży – dodaje prezes InnoBaltiki. - Obecnie naszym priorytetem jest promowanie i ułatwianie zakupu biletów okresowych w aplikacji. Ten mobilny kanał sprzedaży zapewnia nam już ponad 55% całkowitego obrotu. Warto przy tym zaznaczyć, że październikowy rekord sprzedaży to efekt rosnącej liczby użytkowników FALI, ale również sprawności systemu, którą zawdzięczmy zespołowi technicznemu oraz partnerom.
Mobilność, która zmienia miasta
Każda podróż ma znaczenie. – Dzięki pasażerom i naszym partnerom transport publiczny staje się realną alternatywą dla samochodu. Właśnie w tym widzimy przyszłość zrównoważonej mobilności. Każdy zakup biletu w Systemie FALA to krok w stronę czystszych miast. Łączymy technologię i odpowiedzialność, aby transport publiczny był prostszy, wygodniejszy i bardziej dostępny – podsumowuje Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica Sp. z o.o.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.