Partnerzy serwisu:
Wątki
2017-01-21 07:57



Mobility Poland

Bezpłatna komunikacja

Czy możliwa jest komunikacja miejska bez biletów? Czy da się utrzymać sprawny i efektywny układ transportowy wyłącznie ze środków budżetowych? Czy darmowa komunikacja powinna być dostępna dla wszystkich, czy tylko dla osób płacących w mieście podatki? Wprowadzenie w estońskim Tallinie darmowej komunikacji odbiło się w Polsce szerokim echem. W kolejnych miastach radni i mieszkańcy postulują wprowadzenie takiego rozwiązania - przynajmniej na okres próbny. Darmową komunikację od 1 stycznia 2014 r. wprowadzają Żory.

Metro Warszawskie

Warszawiacy od 1995 r. korzystają z długo wyczekiwanego, wysoko cenionego wśród pasażerów i niezwykle popularnego metra. Budowa I linii zakończyła się w 2008 r. - na tym jednak nie kończą się potrzeby komunikacyjne Warszawy. Czy mieszkańcy stolicy krócej będą czekać na powstanie kolejnych linii?

Warszawski ZTM

Warszawa - miasto, które w opinii wielu doczekało się już bardzo dobrego systemu transportu publicznego. Nowe autobusy i tramwaje, nowoczesny tabor SKM Warszawa, system rowerowy. To wszystko podoba się mieszkańcom. Nie podobają się im jednak rosnące ceny biletów, co doprowadziło do pomysłów zlikwidowania zarządzającego transportem ZTM. Jaka będzie przyszłość tej instytucji? Kto powinien zarządzać komunikacją w skali aglomeracji?

Odzyskiwanie przestrzeni

Przestrzeń w wielu miejscach wciąż podporządkowana jest samochodom. Przy okazji nowych inwestycji komunikacyjnych pojawia się szansa na rewitalizację obszarów miasta i uczynienie ich przyjaznymi oraz atrakcyjnymi dla mieszkańców.

Autobusy elektryczne

Do tej pory polskie miasta głównie testowały autobusy elektryczne. Teraz je kupują i zaczynają tworzyć linie wyłącznie elektryczne. Czeka nas komunikacja miejska na prąd?

Priorytety dla tramwajów

W wielu miastach potencjał tramwajów nie jest w pełni wykorzystywany. Pojazdy tracą wiele czasu na skrzyżowaniach z powodu niesprzyjających sygnalizacji, faworyzujących ruch indywidualny. Nie potrzeba wielu inwestycji, by usprawnić i przyspieszyć ruch tramwajów.

Fundusze unijne 2014-2020

W przyszłej perspektywie unijnej 2014-2020 Polska otrzyma 72,9 mld euro na realizację polityki spójności. W dziedzinie transportu nacisk kładziony ma być na czystą komunikację - preferowany będzie rozwój komunikacji szynowej. Jak podaje resort, w uzasadnionych przypadkach możliwe będzie finansowanie innych form transportu niskoemisyjnego, jak trolejbusy czy autobusy elektryczne. Realizowane mogą być inwestycje zarówno w infrastrukturę (np. budowa, przebudowa, rozbudowa sieci szynowych, sieci energetycznych, centrów przesiadkowych oraz elementów wyposażenia dróg i ulic w infrastrukturę służącą obsłudze transportu publicznego i pasażerów), jak i tabor. Nacisk kładziony będzie na łączenie obu rodzajów projektów. Finansowane będą też projekty w infrastrukturę komplementarną - inteligentne systemy transportowe, integrację istniejących środków transportu oraz dostosowanie komunikacji do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Węzły przesiadkowe

W dużych miastach odchodzi się od tworzenia linii bezpośrednich na rzecz układu przesiadkowego. Wymaga to jednak, o czym nie zawsze się pamięta, tworzenia wygodnych węzłów przesiadkowych.

POKAŻ WIĘCEJ WĄTKÓW

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS