Partnerzy serwisu:
Wątki
2017-05-01 08:00

Finansowanie komunikacji

Miasta co raz częściej stoją przed problemem wzrastających kosztów komunikacji, co jest szczególnie dotkliwe w sytuacji wysokiego poziomu zadłużenia i kryzysu, skutkującego spadkiem dochodów. Nie da się rozwijać oferty komunikacji bezkosztowo. Jak miasta sobie radzą z finansowaniem transportu publicznego?

Autobusy elektryczne

Do tej pory polskie miasta głównie testowały autobusy elektryczne. Teraz je kupują i zaczynają tworzyć linie wyłącznie elektryczne. Czeka nas komunikacja miejska na prąd?

Rynek tramwajowy

W Polsce od niedawna funkcjonuje piętnaście sieci tramwajowych. Miasta, które posiadają ten środek transportu, intensywnie, dzięki środkom unijnym, inwestują w jego rozwój. Najbliższe lata zapowiadają się obiecująco także pod kątem zakupów nowych tramwajów. Według wyliczeń polskie miasta w ramach perspektywy finansowej 2014-2020 mogą kupić nawet 600 pojazdów.

Integracja biletowa

Nowoczesny tabor i zmodernizowana infrastruktura to nie wszystko. Pasażer oczekuje bowiem nie tylko komfortu samej podróży ale również łatwego systemu zakupu biletów. Osoba korzystająca z usług transportu publicznego nie musi a czasami nawet nie powinna znać poszczególnych operatorów czy firm realizujących przewóz. Musi wiedzieć gdzie kupić bilet. Najlepiej by było gdyby taki bilet obowiązywał nie tylko u jednego przewoźnika ale we wszystkich możliwych środkach transportu na terenie miasta czy aglomeracji. W Polsce w tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia.

Odzyskiwanie przestrzeni

Przestrzeń w wielu miejscach wciąż podporządkowana jest samochodom. Przy okazji nowych inwestycji komunikacyjnych pojawia się szansa na rewitalizację obszarów miasta i uczynienie ich przyjaznymi oraz atrakcyjnymi dla mieszkańców.

Rower w mieście

Zrównoważony transport obejmuje także rowery. Stają się one co raz popularniejszym środkiem przemieszczania się po miastach. Czy jesteśmy na to przygotowani? Czy prowadzone inwestycje mają sens i faktycznie służą rowerzystom?

Mobilność

Węzły przesiadkowe

W dużych miastach odchodzi się od tworzenia linii bezpośrednich na rzecz układu przesiadkowego. Wymaga to jednak, o czym nie zawsze się pamięta, tworzenia wygodnych węzłów przesiadkowych.

Rynek autobusowy

Miasta na potęgę wymieniają stare autobusy na nowe. Prawie każdy przewoźnik rozpisuje przetargi na nowy tabor autobusowy, a ponieważ korzysta z funduszy unijnych, bardzo często jest on niskoemisyjny lub bezemisyjny. Co się stanie, gdy po 2022 r. skończy się europejskie wsparcie?

POKAŻ WIĘCEJ WĄTKÓW

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS