Partnerzy serwisu:
Wątki
2018-07-17 07:55

Odzyskiwanie przestrzeni

Przestrzeń w wielu miejscach wciąż podporządkowana jest samochodom. Przy okazji nowych inwestycji komunikacyjnych pojawia się szansa na rewitalizację obszarów miasta i uczynienie ich przyjaznymi oraz atrakcyjnymi dla mieszkańców.

Węzły przesiadkowe

W dużych miastach odchodzi się od tworzenia linii bezpośrednich na rzecz układu przesiadkowego. Wymaga to jednak, o czym nie zawsze się pamięta, tworzenia wygodnych węzłów przesiadkowych.

Rynek autobusowy

Miasta na potęgę wymieniają stare autobusy na nowe. Prawie każdy przewoźnik rozpisuje przetargi na nowy tabor autobusowy, a ponieważ korzysta z funduszy unijnych, bardzo często jest on niskoemisyjny lub bezemisyjny. Co się stanie, gdy po 2022 r. skończy się europejskie wsparcie?

Autobusy elektryczne

Do tej pory polskie miasta głównie testowały autobusy elektryczne. Teraz je kupują i zaczynają tworzyć linie wyłącznie elektryczne. Czeka nas komunikacja miejska na prąd?

Metro Warszawskie

Warszawiacy od 1995 r. korzystają z długo wyczekiwanego, wysoko cenionego wśród pasażerów i niezwykle popularnego metra. Budowa I linii zakończyła się w 2008 r. - na tym jednak nie kończą się potrzeby komunikacyjne Warszawy. Czy mieszkańcy stolicy krócej będą czekać na powstanie kolejnych linii?

Priorytety dla tramwajów

W wielu miastach potencjał tramwajów nie jest w pełni wykorzystywany. Pojazdy tracą wiele czasu na skrzyżowaniach z powodu niesprzyjających sygnalizacji, faworyzujących ruch indywidualny. Nie potrzeba wielu inwestycji, by usprawnić i przyspieszyć ruch tramwajów.

Rynek tramwajowy

W Polsce od niedawna funkcjonuje piętnaście sieci tramwajowych. Miasta, które posiadają ten środek transportu, intensywnie, dzięki środkom unijnym, inwestują w jego rozwój. Najbliższe lata zapowiadają się obiecująco także pod kątem zakupów nowych tramwajów. Według wyliczeń polskie miasta w ramach perspektywy finansowej 2014-2020 mogą kupić nawet 600 pojazdów.

Integracja biletowa

Nowoczesny tabor i zmodernizowana infrastruktura to nie wszystko. Pasażer oczekuje bowiem nie tylko komfortu samej podróży ale również łatwego systemu zakupu biletów. Osoba korzystająca z usług transportu publicznego nie musi a czasami nawet nie powinna znać poszczególnych operatorów czy firm realizujących przewóz. Musi wiedzieć gdzie kupić bilet. Najlepiej by było gdyby taki bilet obowiązywał nie tylko u jednego przewoźnika ale we wszystkich możliwych środkach transportu na terenie miasta czy aglomeracji. W Polsce w tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia.

Fundusze unijne 2014-2020

W przyszłej perspektywie unijnej 2014-2020 Polska otrzyma 72,9 mld euro na realizację polityki spójności. W dziedzinie transportu nacisk kładziony ma być na czystą komunikację - preferowany będzie rozwój komunikacji szynowej. Jak podaje resort, w uzasadnionych przypadkach możliwe będzie finansowanie innych form transportu niskoemisyjnego, jak trolejbusy czy autobusy elektryczne. Realizowane mogą być inwestycje zarówno w infrastrukturę (np. budowa, przebudowa, rozbudowa sieci szynowych, sieci energetycznych, centrów przesiadkowych oraz elementów wyposażenia dróg i ulic w infrastrukturę służącą obsłudze transportu publicznego i pasażerów), jak i tabor. Nacisk kładziony będzie na łączenie obu rodzajów projektów. Finansowane będą też projekty w infrastrukturę komplementarną - inteligentne systemy transportowe, integrację istniejących środków transportu oraz dostosowanie komunikacji do potrzeb osób niepełnosprawnych.

POKAŻ WIĘCEJ WĄTKÓW

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS