Partnerzy serwisu:
Wątki
2018-05-25 19:53

Metro Warszawskie

Warszawiacy od 1995 r. korzystają z długo wyczekiwanego, wysoko cenionego wśród pasażerów i niezwykle popularnego metra. Budowa I linii zakończyła się w 2008 r. - na tym jednak nie kończą się potrzeby komunikacyjne Warszawy. Czy mieszkańcy stolicy krócej będą czekać na powstanie kolejnych linii?

Informacja pasażerska

Systemy informacji pasażerskiej stają się coraz bardziej rozbudowane. Pasażerom nie wystarczają już wywieszone kartki papieru z niewyraźnymi rozkładami jazdy. Oczekują systemów, które ba bieżąco będą ich informowały o zmieniających się godzinach i odjazdach tramwajów, pociągów czy autobusów.

Rynek autobusowy

Miasta na potęgę wymieniają stare autobusy na nowe. Prawie każdy przewoźnik rozpisuje przetargi na nowy tabor autobusowy, a ponieważ korzysta z funduszy unijnych, bardzo często jest on niskoemisyjny lub bezemisyjny. Co się stanie, gdy po 2022 r. skończy się europejskie wsparcie?

Tramwaje Warszawskie

Warszawa ostatnio stawia mocno na tramwaje. Ostatnie lata odznaczyły się wielkimi zakupami taboru, zmieniając zupełnie oblicze komunikacji szynowej, a przyszłość rysuje się pod znakiem wielkich inwestycji infrastrukturalnych, m.in. trasy na Gocław czy do Wilanowa.

Węzły przesiadkowe

W dużych miastach odchodzi się od tworzenia linii bezpośrednich na rzecz układu przesiadkowego. Wymaga to jednak, o czym nie zawsze się pamięta, tworzenia wygodnych węzłów przesiadkowych.

Inteligentne systemy transportowe

Szybszy przejazd przez miasto, łatwiejsze parkowanie i sprawniejsza komunikacja publiczna - takie zalety polskim miastom mogą przynieść inteligentne sieci transportowe. Ponadto miasta mogą na nich zarabiać, na przykład dzięki skuteczniejszemu pobieraniu opłat parkingowych oraz karaniu kierowców za przejeżdżanie na czerwonym świetle. Inteligentne rozwiązania są szczególnie ważne w miastach, gdzie możliwości rozbudowy infrastruktury są ograniczone.

Autobusy elektryczne

Do tej pory polskie miasta głównie testowały autobusy elektryczne. Teraz je kupują i zaczynają tworzyć linie wyłącznie elektryczne. Czeka nas komunikacja miejska na prąd?

Rower w mieście

Zrównoważony transport obejmuje także rowery. Stają się one co raz popularniejszym środkiem przemieszczania się po miastach. Czy jesteśmy na to przygotowani? Czy prowadzone inwestycje mają sens i faktycznie służą rowerzystom?

Polityka taryfowa

Jak kształtować politykę taryfową przy rosnących kosztach komunikacji? Podnoszenie cen biletów nie zawsze jest właściwą odpowiedzią, gdyż może skutkować odpływem podróżnych.

POKAŻ WIĘCEJ WĄTKÓW

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS