Partnerzy serwisu:
Wątki
2018-11-16 12:15

Rower w mieście

Zrównoważony transport obejmuje także rowery. Stają się one co raz popularniejszym środkiem przemieszczania się po miastach. Czy jesteśmy na to przygotowani? Czy prowadzone inwestycje mają sens i faktycznie służą rowerzystom?

Metro Warszawskie

Warszawiacy od 1995 r. korzystają z długo wyczekiwanego, wysoko cenionego wśród pasażerów i niezwykle popularnego metra. Budowa I linii zakończyła się w 2008 r. - na tym jednak nie kończą się potrzeby komunikacyjne Warszawy. Czy mieszkańcy stolicy krócej będą czekać na powstanie kolejnych linii?

Integracja biletowa

Nowoczesny tabor i zmodernizowana infrastruktura to nie wszystko. Pasażer oczekuje bowiem nie tylko komfortu samej podróży ale również łatwego systemu zakupu biletów. Osoba korzystająca z usług transportu publicznego nie musi a czasami nawet nie powinna znać poszczególnych operatorów czy firm realizujących przewóz. Musi wiedzieć gdzie kupić bilet. Najlepiej by było gdyby taki bilet obowiązywał nie tylko u jednego przewoźnika ale we wszystkich możliwych środkach transportu na terenie miasta czy aglomeracji. W Polsce w tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia.

Tramwaje Warszawskie

Warszawa ostatnio stawia mocno na tramwaje. Ostatnie lata odznaczyły się wielkimi zakupami taboru, zmieniając zupełnie oblicze komunikacji szynowej, a przyszłość rysuje się pod znakiem wielkich inwestycji infrastrukturalnych, m.in. trasy na Gocław czy do Wilanowa.

Węzły przesiadkowe

W dużych miastach odchodzi się od tworzenia linii bezpośrednich na rzecz układu przesiadkowego. Wymaga to jednak, o czym nie zawsze się pamięta, tworzenia wygodnych węzłów przesiadkowych.

Informacja pasażerska

Systemy informacji pasażerskiej stają się coraz bardziej rozbudowane. Pasażerom nie wystarczają już wywieszone kartki papieru z niewyraźnymi rozkładami jazdy. Oczekują systemów, które ba bieżąco będą ich informowały o zmieniających się godzinach i odjazdach tramwajów, pociągów czy autobusów.

Odzyskiwanie przestrzeni

Przestrzeń w wielu miejscach wciąż podporządkowana jest samochodom. Przy okazji nowych inwestycji komunikacyjnych pojawia się szansa na rewitalizację obszarów miasta i uczynienie ich przyjaznymi oraz atrakcyjnymi dla mieszkańców.

Bezpłatna komunikacja

Czy możliwa jest komunikacja miejska bez biletów? Czy da się utrzymać sprawny i efektywny układ transportowy wyłącznie ze środków budżetowych? Czy darmowa komunikacja powinna być dostępna dla wszystkich, czy tylko dla osób płacących w mieście podatki? Wprowadzenie w estońskim Tallinie darmowej komunikacji odbiło się w Polsce szerokim echem. W kolejnych miastach radni i mieszkańcy postulują wprowadzenie takiego rozwiązania - przynajmniej na okres próbny. Darmową komunikację od 1 stycznia 2014 r. wprowadzają Żory.

Polityka taryfowa

Jak kształtować politykę taryfową przy rosnących kosztach komunikacji? Podnoszenie cen biletów nie zawsze jest właściwą odpowiedzią, gdyż może skutkować odpływem podróżnych.

POKAŻ WIĘCEJ WĄTKÓW

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS