Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie: Zwiększony kapitał zakładowy i plan inwestycji na dekadę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Tramwaje Warszawskie: Zwiększony kapitał zakładowy i plan inwestycji na dekadę
fot. TW
Stołeczna Rada Miasta zdecydowała o znacznym zwiększeniu kapitału zakładowego Tramwajów Warszawskich – z 567 mln zł o kolejne 1,346 mld zł. To formalne domknięcie procesu dokapitalizowania spółki. Dodatkowe środki mają pozwolić zrealizować kolejne inwestycje – TW przedstawiły „plan minimum” w perspektywie do 2029 r. Obejmuje on m.in. tramwaj przez Pole Mokotowskie, do Dw. Zachodniego, na Gocław, wzdłuż Modlińskiej i al. Wilanowskiej.

Przedmiotem przyjętej 9 czerwca uchwały jest aktualizacja wcześniejszej decyzji i zgoda na wniesienie do Tramwajów Warszawskich wkładu pieniężnego o łącznej wysokości 1,346 mld zł na pokrycie nowych udziałów w podwyższonym zakładzie zakładowym spółki z przeznaczeniem na inwestycje. Kwotę tę rozpisano na lata 2021-2029. W sumie do spółki trafi 1,246 mld zł, bo 100 tys. zł w całości wydano w 2021 r. na realizację zaplanowanych inwestycji. – Dokapitalizowanie, czyli przekazanie dodatkowych środków, może nastąpić w różnych formach, jedną z nich jest właśnie podwyższenie kapitału – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Do tej pory kapitał zakładowy wynosił nieco ponad 567 mln zł. Okazało się to niewystarczające dla realizacji ambitnego planu inwestycji. W uzasadnieniu do uchwały zarząd Tramwajów Warszawskich przedstawił podział wydatków na lata 2022-2029 w rozbiciu na zadania, finansowane z dokapitalizowania, środków własnych, kredytu z EBI, dofinansowania unijnego i nowego kredytu inwestycyjnego.

  • I tak w 2022 r. z podwyższonego kapitału zakładowego przewidziano 246 mln zł na częściowe sfinansowanie partii tramwajów Hyundai przewidzianych do dostawy w tym roku.
  • W 2023 r. przewidziano 250 mln zł na częściowe sfinansowanie pozostałej partii z umowy na 123 nowe tramwaje (jednocześnie nie zapisano środków na opcję w postaci 90 pojazdów) oraz 200 mln zł na roboty związane z zajezdnią Annopol.
  • W 2024 r. wydane ma zostać 15 mln zł na pozostałe projekty inwestycji odtworzeniowych. 
  • W 2025 r. zaplanowano środki na roboty związane z budową tzw. trasy do Wilanowa – chodzi odcinek od Grójeckiej do Dw. Zachodniego oraz 50 mln zł na modernizację trasy obwodowej od pl. Zawiszy do ronda Żaba.
  • W 2027 r. zaplanowano 40 mln zł na modernizację trasy w al. Jana Pawła II.
  • Lista na 2028 r. jest długa: 10 mln zł na docelową pętlę tramwajową Winnica, 20 mln zł na roboty związane z trasą do Wilanowa (odcinki C – przez Pole Mokotowskie i F – pętla na Muranowie), 45 mln zł na tramwaj na Gocław, 20 mln zł na dalszą modernizację trasy w al. Jana Pawła II.
  • Ambitny będzie też rok 2029 r.: 35 mln zł na tramwaj do Wilanowa (odcinek przez Pole Mokotowskie), 80 mln zł na tramwaj na Gocław, 25 mln zł na tramwaj w ciągu al. Wilanowskiej od stacji metra Wilanowska w kierunku Służewca, , 25 mln zł na dalszy remont trasy w al. Jana Pawła II, 40 mln zł na modernizację Obozowej i 40 mln zł na tramwaj na Modlińskiej.

– To nie jest ostateczna lista. To plan podstawowy – stan minimum. Jeśli będą fundusze UE, to będziemy mogli zrealizować więcej. Dlatego też przygotowujemy się na przetargi na opracowanie dokumentacji projektowej także dla innych tras. Chcemy być gotowi z projektami, jak tylko pojawią się dodatkowe środki – podkreśla Maciej Dutkiewicz. Chodzi m.in. o niewymienione wcześniej tramwaj na Zieloną Białołękę czy trasę Kasprzaka – Dw. Zachodni.

Plan inwestycji w rozbiciu na zadania:
  • Tramwaj do Wilanowa – w sumie 20 km trasy łączącej Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę, Mokotów z Miasteczkiem Wilanów – z odnogami w ciągu Gagarina i św. Bonifacego. Inwestycja finansowana częściowo ze środków UE. Odcinek w ul. Gagarina w trakcie realizacji, odcinek Puławska – Miasteczko Wilanów (bez odnogi w ul. Św. Bonifacego) zakontraktowany. Dokapitalizowanie nie obejmuje odcinka wolskiego do Kasprzaka. Zakładane zakończenie realizacji całości inwestycji w 2032 r.
  • Tramwaj na Kasprzaka – 3,5 km nowej trasy w ul. Kasprzaka. Inwestycja finansowana częściowo ze środków UE, w trakcie realizacji. Zakładane zakończenie w 2023 r.
  • Zakup nowych tramwajów – umowa z 2019 r. na dostawy 123 pojazdów z opcją na 90 kolejnych. Dostawy w trakcie, częściowo współfinansowane ze środków unijnych.
  • Zajezdnia Annopol – prace w trakcie, zakończenie planowane w 2023 r.
  • Trasa tramwajowa na Tarchominie – w 2021 r. oddano odcinek od Nowodworów do tymczasowej pętli Winnica. Ostatni etap, przewidziany do realizacji w 2028 r., przewiduje budowę docelowej pętli Winnica z układem drogowym.
  • Tramwaj na Gocławprzewidziany do realizacji do 2029 r., niezależnie od III linii metra.
  • Tramwaj na Zieloną Białołękę – 6,5 km trasy wzdłuż Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego, Głębockiej, projektowanej Olszynki Grochowskiej do ul. Zaułek. Gotowa jest wielowariantowa koncepcja trasy, studium zasilania, analiza obliczeniowa mostów nad kanałem Bródnowskim, koncepcja przejścia nad S8, raport środowiskowy. Skorygowano też projekt budowy stacji metra Kondratowicza. Projekt nieujęty w dokapitalizowaniu. Realizacja przewidziana do 2033 r.
  • Obwodnica Śródmiejska – modernizacja trasy od pl. Zawiszy do ronda Żaba (13 433 mtp). Roboty mają być realizowane odcinkowo od 2023 r. do 2032 r.
  • Modernizacja trasy w al. Jana Pawła II i Broniewskiego na odcinku od pętli Kielecka do pętli Piaski (12 792 mtp). Odcinek od Kieleckiej do al. „Solidarności” ma status zrealizowanego. Inwestycję podzielono na etapy: od al. „Solidarności” do Dzikiej wraz z ul. Stawki do Lewartowskiego; rondo Babka; od ronda Babka do pl. Grunwaldzkiego; od pl. Grunwaldzkiego do pętli Piaski. Opracowanie dokumentacji do 2025 r., realizacja w latach 2027-2031.
  • Modernizacja trasy w Obozowej od pętli Koło do Płockiej (2159 mtp) – odcinek od Płockiej do Wawrzyszewskiej ma status zrealizowanego, dokumentacja projektowa dla dalszego odcinka ma być gotowa w 2024 r., a realizacja robót przypadać będzie na 2029 r.
  • Modernizacja trasy w al. Waszyngtona (4919 mtp) – zakończenie dokumentacji projektowej planowane jest na 2026 r., a prac budowlanych na 2029 r.
  • Tramwaj na Modlińskiej na północ od pętli Żerań FSO – zaplanowano ok. 8600 mtp. Zlecono studium, realizacja robót w latach 2029-2030.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5