Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Kolejne inwestycje tramwajowe w połowie i pod koniec lat 20.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-04-05 08:00
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-09 00:30
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Kolejne inwestycje tramwajowe w połowie i pod koniec lat 20.
mat. Maciej Beister / TW
Tramwaje Warszawskie podpisały niedawno umowę na budowę trasy tramwajowej do Wilanowa. Następne w kolejności będą odcinki torowiska wzdłuż Rakowieckiej oraz w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. Inne trasy muszą poczekać na koniec tej dekady.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z Budimeksem i zapowiedziały od razu uruchomienie dwóch opcji, dzięki czemu tramwaj dojedzie do Wilanowa. Czy wiadomo, co z trzecią opcją – odnogą wzdłuż św. Bonifacego, do pętli Stegny?

Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich:
Środków jest za mało. Na to pieniędzy nie starczyło, utrzymujemy rezerwy na wzrost kosztów na głównym odcinku od Puławskiej do Miasteczka Wilanów. Mamy 10 miesięcy na wykonanie prawa opcji – czy to nastąpi, nie umiem teraz powiedzieć. Wszystko zależy od rozwoju sytuacji finansowej miasta.

Jak wygląda sprawa z dwoma pozostałymi odcinkami, objętymi projektem unijnym – wzdłuż Rakowieckiej do stacji metra Pole Mokotowskie oraz w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. do Dw. Zachodniego?

Zdecydowaliśmy o fazowaniu inwestycji, by kolejne etapy były finansowane z nowej perspektywy unijnej. Mam nadzieję, że te pieniądze, które mamy, wystarczą na podpisanie w przyszłym roku kontraktów na realizację odcinków wzdłuż Rakowieckiej i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Są one zaawansowane, jeżeli chodzi o projektowanie. W przypadku trasy do Dw. Zachodniej pozostały ostatnie uzgodnienia z gestorami sieci oraz dotyczące lokalizacji podstacji trakcyjnej. W tym roku jesteśmy w stanie rozpocząć postępowanie przetargowe na wykonawcę robót budowlanych.

W przypadku Rakowieckiej do rozstrzygnięcia pozostaje kwestia geometrii drogi, ponieważ układ torów po północnej stornie jezdni wymusza daleko idące zmiany. Rozmawiamy z Biurem Zarządzania Ruchem Drogowym, ale ustalenia te są konstruktywne. Przetarg chcemy rozpisać w tym roku, a najdalej na początku przyszłego.

Z uwagi na obciążenie finansowe inwestycje trzeba było rozłożyć na kolejne lata. Inwestycje będą realizowane w latach 2024-2025.

A kiedy jest szansa na realizację odcinka spinającego – przez Pole Mokotowskie?


Od początku zakładaliśmy, że będzie to pod koniec lat 20.

A połączenie Dw. Zachodniego z Wolą?

Te „wąsy” – faktycznie dopięcie Woli z Wilanowem – to również koniec lat 20.

Jakie jeszcze inwestycje znajdują się tapecie?

W dalszej kolejności – koniec lat 20. – planujemy trasę na Zieloną Białołękę. Jesteśmy w przededniu uzyskania decyzji środowiskowej i rozpoczęcia prac projektowych. Do tego tramwaj wzdłuż Modlińskiej – trwają prace nad studium przedprojektowym, które wyznaczy korytarze. Na zaawansowanym etapie projektowym jest też tramwaj na Gocław, którego realizacja planowana jest pod koniec dekady. Taka jest decyzja miasta, które uznało, że budowa tramwaju i metra będzie się uzupełniać i będzie efektywna ekonomicznie.

Założeniem i koniecznością jest uzyskanie środków unijnych. To, co otrzymaliśmy dodatkowo w ramach dokapitalizowana, skonsumujemy z dużym niedosytem przy tak gigantycznym wzroście kosztów prowadzenia inwestycji. Mam nadzieję, że w nowej perspektywie unijnej będziemy mogli korzystać z dofinansowania. Założyliśmy w prognozie finansowej konserwatywną pulę środków unijnych, ale bez nich sobie nie poradzimy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Krótki Hyundai z homologacją

Komunikacja

Warszawa: Krótki Hyundai z homologacją

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2022

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Krótki Hyundai z homologacją

Komunikacja

Warszawa: Krótki Hyundai z homologacją

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5