Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Powstanie koncepcja pętli i węzła Winnica

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Powstanie koncepcja pętli i węzła Winnica
mat. ZTM WarszawaKoncepcja układu drogowo-torowego
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej węzła Winnica z pętlą autobusowo-tramwajową oraz zlokalizowanym nad nią parkingiem przesiadkowym. Węzeł zwieńczy budowaną w kilku etapach trasę tramwajową z Młocin.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej pętli autobusowo-tramwajowej Winnica wraz z parkingiem przesiadkowym P+R, kartą informacyjną przedsięwzięcia oraz studium wykonalności. Mają być wykonane mikrostymulacje ruchu kołowego, tramwajowego i pieszego.

Na pętli tramwajowej mają być zaprojektowane wspólne dla wszystkich linii przystanki dla wysiadających oraz wspólne dla wszystkich linii przystanki dla wsiadających. Pętla tramwajowa powinna posiadać co najmniej cztery oddzielne tory tramwajowe funkcjonujące jako techniczno-postojowe oraz dodatkowy tor umożliwiający odstawienie np. uszkodzonego tramwaju. Ponadto układ torowy powinien umożliwiać przejazd tramwaju dookoła pętli co najmniej dwoma torami, a także powinien umożliwiać swobodną zmianę danego toru szynowego na inny równoległy. Pętla autobusowa ma być zaprojektowana w formie placu postojowego bez obsługi pasażerskiej. Wykonawca ma dążyć do zapewnienia 15 miejsc postojowych dla autobusów, w tym 10 miejsc dla autobusów 12-metrowych oraz pięć miejsc dla autobusów 18- metrowych. Zaprojektowanych ma zostać osiem miejsc do ładowania autobusów za pomocą pantografu z możliwością zabudowy ładowarek także przy kolejnych miejscach.

W obrębie węzła ma zostać przewidziane miejsce na poczekalnię dla pasażerów oraz punkt socjalny (ekspedycja) dla kierowców, motorniczych i obsługi węzła. Przewidziano też punkt obsługi pasażerów oraz kiosk. Preferowanym rozwiązaniem dla przesiadki w relacji autobus-tramwaj oraz tramwaj-autobus jest układ „drzwi w drzwi”. Wszystkie ciągi między przystankami i przystanki maja być w pełni zadaszone. Ponadto przewidziano miejsca do krótkiego postoju Kiss&Ride, stojaki rowerowe, Parking powinien pomieścić od 300 do 1000 samochodów – zgodnie z analizą popytu.

Założono etapową realizację inwestycji. W I etapie przewidziano budowę pętli autobusowo-tramwajowej wraz z pełnym układem drogowo-torowym, infrastrukturą towarzyszącą oraz wszystkimi elementami obsługi pasażerskiej. Drugi etap to parking nadbudowany nad pętlą.

Dopóki nie powstanie węzeł, tramwaje będą zawracać na wysokości ul. Dionizosa. W ramach budowanego właśnie przedłużenia trasy tramwajowej z Nowodworów powstaną rozjazdy dla tramwajów dwukierunkowych oraz jednotorowa (tymczasowa) pętla.

Termin składania ofert mija 19 lutego. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Koncepcja architektoniczno-budowlana ma być gotowa w ciągu 150 dni od podpisania umowy, a karta informacyjna oraz studium wykonalności – w ciągu 240 dni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 08 kwietnia 2021

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie przyszłego roku

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 08 kwietnia 2021

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie przyszłego roku

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5