Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Powstanie koncepcja pętli i węzła Winnica

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-02-04 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Powstanie koncepcja pętli i węzła Winnica
mat. ZTM WarszawaKoncepcja układu drogowo-torowego
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej węzła Winnica z pętlą autobusowo-tramwajową oraz zlokalizowanym nad nią parkingiem przesiadkowym. Węzeł zwieńczy budowaną w kilku etapach trasę tramwajową z Młocin.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej pętli autobusowo-tramwajowej Winnica wraz z parkingiem przesiadkowym P+R, kartą informacyjną przedsięwzięcia oraz studium wykonalności. Mają być wykonane mikrostymulacje ruchu kołowego, tramwajowego i pieszego.

Na pętli tramwajowej mają być zaprojektowane wspólne dla wszystkich linii przystanki dla wysiadających oraz wspólne dla wszystkich linii przystanki dla wsiadających. Pętla tramwajowa powinna posiadać co najmniej cztery oddzielne tory tramwajowe funkcjonujące jako techniczno-postojowe oraz dodatkowy tor umożliwiający odstawienie np. uszkodzonego tramwaju. Ponadto układ torowy powinien umożliwiać przejazd tramwaju dookoła pętli co najmniej dwoma torami, a także powinien umożliwiać swobodną zmianę danego toru szynowego na inny równoległy. Pętla autobusowa ma być zaprojektowana w formie placu postojowego bez obsługi pasażerskiej. Wykonawca ma dążyć do zapewnienia 15 miejsc postojowych dla autobusów, w tym 10 miejsc dla autobusów 12-metrowych oraz pięć miejsc dla autobusów 18- metrowych. Zaprojektowanych ma zostać osiem miejsc do ładowania autobusów za pomocą pantografu z możliwością zabudowy ładowarek także przy kolejnych miejscach.

W obrębie węzła ma zostać przewidziane miejsce na poczekalnię dla pasażerów oraz punkt socjalny (ekspedycja) dla kierowców, motorniczych i obsługi węzła. Przewidziano też punkt obsługi pasażerów oraz kiosk. Preferowanym rozwiązaniem dla przesiadki w relacji autobus-tramwaj oraz tramwaj-autobus jest układ „drzwi w drzwi”. Wszystkie ciągi między przystankami i przystanki maja być w pełni zadaszone. Ponadto przewidziano miejsca do krótkiego postoju Kiss&Ride, stojaki rowerowe, Parking powinien pomieścić od 300 do 1000 samochodów – zgodnie z analizą popytu.

Założono etapową realizację inwestycji. W I etapie przewidziano budowę pętli autobusowo-tramwajowej wraz z pełnym układem drogowo-torowym, infrastrukturą towarzyszącą oraz wszystkimi elementami obsługi pasażerskiej. Drugi etap to parking nadbudowany nad pętlą.

Dopóki nie powstanie węzeł, tramwaje będą zawracać na wysokości ul. Dionizosa. W ramach budowanego właśnie przedłużenia trasy tramwajowej z Nowodworów powstaną rozjazdy dla tramwajów dwukierunkowych oraz jednotorowa (tymczasowa) pętla.

Termin składania ofert mija 19 lutego. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Koncepcja architektoniczno-budowlana ma być gotowa w ciągu 150 dni od podpisania umowy, a karta informacyjna oraz studium wykonalności – w ciągu 240 dni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Jest umowa na trasę tramwajową do Winnicy. Zbuduje ją Balzola

Przestrzeń

Warszawa: Jest umowa na trasę tramwajową do Winnicy. Zbuduje ją Balzola

Witold Urbanowicz 28 października 2019

Warszawa: Balzola przedłuży trasę tramwajową na Nowodworach?

Przestrzeń

Warszawa: Balzola przedłuży trasę tramwajową na Nowodworach?

Witold Urbanowicz 30 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5