Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Gocław jednak bez drogi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Tramwaj na Gocław jednak bez drogi
fot. ZTM Warszawa
Stołeczny ratusz rezygnuje z budowy jezdni równoległej do tramwaju na Gocław, która miała umożliwiać skorzystanie ze specustawy drogowej ułatwiającej proces pozyskiwania gruntów. Znowelizowano przepisy, które pozwalają na budowę torowiska tramwajowego w trybie podobnym do realizacji linii kolejowej.

Od stycznia trwa projektowanie ok. 4-kilometrowej trasy tramwajowej na Gocław. W części linia przebiega poza istniejącymi korytarzami transportowymi. Półtora roku temu inwestycję uzupełniono o równoległą drogę, by przy budowie tramwaju możliwe byłoby skorzystanie ze specustawy drogowej, która ułatwia pozyskiwanie gruntów.

Przyjęte zostały jednak przepisy w ustawie o transporcie kolejowym, dzięki którym trasy tramwajowe poza pasem drogowym będą mogły być budowane w oparciu o przepisy i ułatwienia dotyczące inwestycji kolejowych. Dzięki temu realizacja nowych linii tramwajowych ma być prostsza: inwestorzy nie będą musieli już uciekać się do sztucznego rozszerzania projektu o elementy drogowe, by skorzystać ze specustawy drogowej, która ułatwia proces pozyskiwania gruntów.

Jak informuje Ratusz, znowelizowane przepisy, zgodnie z apelami mieszkańców, umożliwiają zaniechanie budowy drogi i taka decyzja zapadła w minionych miesiącach. „Stan epidemii dał nam trochę więcej czasu na ponowne przeanalizowanie sytuacji. Mogliśmy wykorzystać go na wypracowanie koncepcji, która będzie najlepsza dla mieszkańców i środowiska” – przekonuje Urząd Miasta.

Łączna długość trasy wynosić będzie 3,6 km. Zaplanowano siedem przystanków. Torowisko ma zostać poprowadzone wzdłuż Kanału Wystawowego, gdzie przewidziano park linearny. Trasa Łazienkowska w miejscu skrzyżowania z tramwajem zostanie przebudowana i poprowadzona w wykopie. Na Gocławiu torowisko zostanie położone w pasie dzielącym ul. Bora-Komorowskiego i zakończy się pętlą w rejonie Trasy Siekierkowskiej. Dodatkowo przewidziano modernizację torowiska wzdłuż al. Waszyngtona o długości 2,5 km, gdzie przebudowanych zostanie dziewięć peronów. Prace projektowe mają zakończyć się jesienią, a budowa trasy przewidziana jest w perspektywie do 2023 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5