Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa ogłasza przetarg na studium nowej linii tramwajowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa ogłasza przetarg na studium nowej linii tramwajowej
Rys. Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na studium techniczno–ekonomiczne nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej. 

Studium techniczno–ekonomiczne jest pierwszym etapem przygotowań do budowy nowej linii tramwajowej. Tramwajarze zastrzegają, że najważniejsze jednak będzie pozyskanie funduszy na inwestycję, np. ze środków UE. Dokumentacja będzie potrzebna, żeby móc ewentualnie z nich skorzystać.

Przedział podzielony został na trzy zadania. Pierwsze obejmuje studium budowy trasy tramwajowej na odcinku pętla tramwajowa Żerań FSO – ul. Płochocińska, drugie - na odcinku ul. Płochocińska - al. płk. R. Kuklińskiego, a trzecie - w ciągu ul. Płochocińskiej na odcinku od ul. Modlińskiej do przystanku kolejowego PKP Warszawa Żerań. Szacunkowa wartość zamówienia to 1,9 mln zł netto. Wybrany wykonawca będzie miał 320 dni na realizację zamówienia. Kryteria wyboru to cena (85%) oraz doświadczenie personelu (15%). 

Odnoga do stacji kolejowej

O realizację linii tramwajowej wzdłuż Modlińskiej, łączącej Żerań FSO z tramwajem na Tarchominie, od dawna zabiegają aktywiści. Trasa ta widniała też na planach Rafała Trzaskowskiego, prezentowanego przy okazji ostatnich wyborów samorządowych. Inwestycja nie znajdowała się jednak na liście priorytetów na najbliższe lata, w związku z czym spółka zakłada jej realizację pod koniec bieżącej dekady.

Planowana linia tramwajowa wzdłuż Modlińskiej będzie przedłużeniem trasy w ul. Jagiellońskiej, wzdłuż terenu dawnej fabryki FSO i z pętlą pod trasą S8. Według planów ma przebiegać nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej, do trasy z Młocin na Winnicę. Wykonawca dokumentacji zaproponuje przebieg przez węzeł ul. Jagiellońskiej i S8. Zdaniem tramwajarzy, będzie to skomplikowane i może być konieczna przebudowa estakad lub obejście węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły.

Studium pomoże też wybrać wariant przebiegu trasy przez nowe osiedla na Starych Świdrach. Tory pobiegną prosto wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego albo przez ul. Myśliborską, bliżej planowanych nowych osiedli na terenach dawnej fabryki domów. Tramwajarze zakładają także możliwość budowy dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Warszawa Żerań, a także pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy ul. Familijnej. Inwestycja będzie mogła być podzielona na etapy – które z nich zostaną zrealizowane i w jakiej kolejności, zależeć będzie od funduszy spółki – informują TW.

Wykorzystanie istniejącego mostu

Jak informują tramwajarze, wykorzystana zostanie także ekspertyza techniczna, dzięki której sprawdzono, jak wykorzystać istniejący most nad Kanałem Żerańskim. Ciekawą nowością jest wspomniane ewentualne poprowadzenie odnogi do coraz bardziej popularnej stacji kolejowej Warszawa Żerań, przy której zatrzymują się pociągi w kierunku Legionowa.
Urzędnicy dodają, że planowana trasa uwzględniona została w koncepcjach urbanistycznych w ramach przeprowadzonych warsztatów „Osiedla Warszawy”. W opracowaniach dla terenów Polfy Tarchomin, a także obszaru Starych Świdrów, tramwaj wskazano jako podstawową formę obsługi tego obszaru przez transport publiczny. Realizacja trasy tramwajowej stanowi warunek rozwoju tej części stolicy – w szczególności dla obszaru Starych Świdrów.

Wykonawca, który podpisze umowę będzie miał 310 dni na przygotowanie dokumentacji.

Inwestycje tramwajowe w stolicy lekko przyspieszają

Choć większość zapowiadanych warszawskich inwestycji tramwajowych odsuwa się w bliżej nieokreśloną przyszłość, to w ostatnim czasie pojawiło się pewne ożywienie. Jak wyliczają TW, otwarto nowy odcinek torów do Winnicy. Po serii odwołań, które w większości zakończono umorzeniem, oddaleniem lub odrzuceniem odwołania, wkrótce będzie można podpisać umowę na budowę nowej trasy na Kasprzaka. Trwa przetarg na budowę nowej zajezdni na Annopolu i ogłoszono kolejny - na budowę tramwaju do Wilanowa. A pierwsze ze 123 nowo zamówionych tramwajów Huyndai już przewiozły pierwszy raz warszawiaków.

Tramwaje Warszawskie zapewniają, że prowadzą też prace nad projektami budowlanymi kolejnych tras tramwajowych – nawet coraz mniej realnej trasy na Gocław i dalszymi fragmentami magistrali tramwajowej Wola – Wilanów, które ich zdaniem mogą powstać w nowej perspektywie finansowej UE. Złożono też wnioski o decyzję środowiskową na budowę tras na Zieloną Białołękę i na al. Wilanowskiej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5