Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa przyznaje priorytet tramwajom - rusza przetarg na modernizację sygnalizacji na Żelaznej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-08-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa przyznaje priorytet tramwajom - rusza przetarg na modernizację sygnalizacji na Żelaznej
fot. Tramwaje Warszawskie
Na jednym z najbardziej zatłoczonych skrzyżowań w centrum stolicy – al. Jerozolimskich i ul. Żelaznej – Tramwaje Warszawskie planują modernizację sygnalizacji świetlnej. Nowy system sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów wykorzysta zarówno klasyczne pętle indukcyjne w torowisku, jak i dane GPS z systemu SIP, co ma usprawnić przejazdy przez to newralgiczne miejsce.

Na jednym z najbardziej obciążonych skrzyżowań w centrum stolicy – al. Jerozolimskich i ul. Żelaznej – Tramwaje Warszawskie planują modernizację sygnalizacji świetlnej. Celem jest podniesienie poziomu priorytetu dla tramwajów i poprawa płynności ruchu.

Zakres projektu

Zamówienie obejmuje przebudowę i modernizację sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Kluczowym elementem jest wdrożenie systemu sterowania ruchem (SSR) z priorytetem dla tramwajów. Detekcja pojazdów szynowych ma być realizowana dwutorowo – za pomocą pętli indukcyjnych w torowisku oraz danych z systemu SIP (GPS). Dokumentacja techniczna definiuje sposób działania detekcji w oparciu o dane lokalizacyjne.

Wdrożenie na skrzyżowaniu w rejonie pl. Starynkiewicza podniesie poziom priorytetu w stosunku do dotychczasowych rozwiązań. Tramwaje Warszawskie stosują priorytety GPS-owe na wielu stołecznych ciągach już od kilku lat, a modernizacja na Żelaznej stanowi kontynuację tego programu.

Fazy realizacji

Realizacja podzielona została na etapy:

  • Faza 0 – opracowanie i zatwierdzenie dokumentacji oraz projektów czasowej organizacji ruchu (do 8 tygodni + 2 tygodnie na odbiór),
  • Faza 1.A – dostawa i wdrożenie systemu SSR (do 18 tygodni + 2 tygodnie na odbiór),
  • Faza 1.B – wsparcie powdrożeniowe i dokumentacja powykonawcza (do 8 tygodni od odbioru Fazy 1.A + 2 tygodnie na odbiór),
  • Faza 2 (prawo opcji) – zdalny dostęp online do sterowników w okresie gwarancyjnym,
  • Faza 3 (prawo opcji) – powdrożeniowa kalibracja systemu.

Całość zakresu podstawowego (Fazy 0, 1.A i 1.B) ma zostać zrealizowana w terminie do 30 tygodni od podpisania umowy.

Warunki przetargu

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Oferty można składać do 8 września 2025 r. do godz. 10:00, a otwarcie nastąpi tego samego dnia o godz. 11:00. Wadium ustalono na 13,5 tys. zł, a wykonawcy są związani ofertą do 6 listopada 2025 r.. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 1,35 mln zł netto, a jedynym kryterium oceny ofert jest cena (100%). Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Okres gwarancji określono na minimum 60 miesięcy dla aplikacji transmisji danych pomiędzy sterownikiem a aplikacją zamawiającego oraz 36 miesięcy dla pozostałego zakresu. Wykonawca zobowiązany jest także do składania raportów z postępu prac co dwa tygodnie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie zlecają projekt tramwaju między Wolą a Ochotą

Komunikacja

Od trawy po rozchodnik - 100 lat zielonych torowisk w Warszawie

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje wracają na pl. Zawiszy i Bemowo

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje wracają na pl. Zawiszy i Bemowo

Tramwaje Warszawskie 07 sierpnia 2025

PESA naprawia Swingi Tramwajów Warszawskich

Komunikacja

PESA naprawia Swingi Tramwajów Warszawskich

Jakub Rösler 07 sierpnia 2025

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie zlecają projekt tramwaju między Wolą a Ochotą

Komunikacja

Od trawy po rozchodnik - 100 lat zielonych torowisk w Warszawie

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje wracają na pl. Zawiszy i Bemowo

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje wracają na pl. Zawiszy i Bemowo

Tramwaje Warszawskie 07 sierpnia 2025

PESA naprawia Swingi Tramwajów Warszawskich

Komunikacja

PESA naprawia Swingi Tramwajów Warszawskich

Jakub Rösler 07 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij