Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie: Pracowity rok. Ponad 30 zadań inwestycyjnych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-02-05 14:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie: Pracowity rok. Ponad 30 zadań inwestycyjnych
fot. Michał Szymajda
Spółka Tramwaje Śląskie, obsługująca rozległą śląsko-zagłębiowską sieć tramwajową, ma ambitny plan inwestycyjny na ten rok. W sumie lista obejmuje 31 zadań, finansowych w ramach dużego projektu unijnego. Spółka zakłada, że w tym roku prace rozpoczną się przy blisko 20 projektach.

Tramwaje Śląskie kontynuują realizację wielkiego projektu unijnego, zakładającego odnowienie sieci tramwajowej wraz z dobudową nowych odcinków linii. – Biorąc pod uwagę ilość przewidzianych do realizacji zadań inwestycyjnych należy się spodziewać wielu zmian w organizacji ruchu tramwajowego – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Zakończenie zadań


Kończy się właśnie realizacja zadania związanego z modernizacją infrastruktury torowo-sieciowej w Sosnowcu w ciągu ul. Piłsudskiego od Sobieskiego do drogi ekspresowej S86. Tramwaje Śląskie zakładają, że prace zostaną odebrane w lutym.

W tym roku zakończa się też przebudowa infrastruktury tramwajowej w Świętochłowicach w ciągu ul. Bytomskiej od skrzyżowania z Chorzowską do Krasickiego, torowiska w Bytomiu od przystanku Arki Bożka do Siemianowickiej, a także w ul. Katowickiej od pl. Sikorskiego do Siemianowickiej (dobudowa drugiego toru).

Rozpoczęcie prac, gdzie wykonawcy są już wybrani


Rozpoczną się prace przy projektach, dla których rozstrzygnęły się postępowania przetargowe i podpisano umowy z wykonawcami. Jeden z projektów związany jest z przebudową infrastruktury tramwajowej w Będzinie w ciągu Małobądzkiej na odcinku od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem, a także w Sosnowcu w ciągu Będzińskiej od granicy z Będzinem do Staropogońskiej. Drugie zadanie dotyczy Dąbrowy Górniczej i przebudowy wydzielonego torowiska w ciągu ul. Kasprzaka między ul. Piłsudskiego i Zaplecze.

Zakończenie przetargów i rozpoczęcie prac

Dla szeregu projektów Tramwaje Śląskie przewidują w tym roku zakończenie procedury przetargowej wraz z rozpoczęciem prac. W Chorzowie rozpocznie się modernizacja torowiska w Hajduckiej, w ul. Powstańców Śląskich od Rynku do Chrobrego. W Zabrzu – wzdłuż Powstańców Śląskich i Religi od Wolności do Stalmacha, w ciągu Bytomskiej od Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętlą Biskupice, a także na odcinku pętli Mikulczyce do skrzyżowania Mikulczyckiej i Dygasińskiego (łącznie z pętlą). W Bytomiu – w ciągu Piekarskiej i Sądowej, w centrum miasta od skrzyżowania Powstańców Śląskich i Sądowej do zajezdni Stroszek. W Świętochłowicach – w ciągu Katowickiej od granicy z Chorzowem do Żołnierskiej, w ciągu Łagiewnickiej. Prace rozpoczną się też na linii w ciągu Chorzowskiej do Karola Goduli w Rudzie Śląskiej (dobudowa drugiego toru).

TŚ planują zakończenie procedury przetargowej i rozpoczęcie prac także w Mysłowicach w ciągu Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców. W Sosnowcu – w ciągu Wojska Polskiego od Andersa do Orląt Lwowskich (dobudowa drugiego toru), w ciągu Andersa od Wojska Polskiego do ronda Ludwik, w ciągu 1 Maja od ronda Ludwik do ronda Gierka, w ciągu Małachowskiego od Mościckiego do 3 Maja.

Spółka przeprowadzi też przetargi dla nowych tras wraz z rozpoczęciem ich budowy w tym roku. Chodzi o linię w Sosnowcu od pętli Zagórze do ronda Jana Pawła II oraz w Katowicach w ciągu ul. Grundmanna.

Nowe przetargi dla kolejnych zadań

W tym roku rozpoczną się też przetargi dla szeregu kolejnych zadań (plan inwestycyjny nie zakłada jednak przejścia do fazy realizacji jeszcze w tym roku). W Zabrzu postępowania obejmą przebudowę infrastruktury w ciągu Wolności od Piłsudskiego do Miarki, oraz przebudowa przejazdu drogowo-tramwajowego ul. Knurowskiej z ul. Wolności. W Chorzowie na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do Metalowców oraz w ciągu 3 Maja (powtórzone postępowanie). W Dąbrowie Górniczejw ciągu Sobieskiego i Królowej Jadwigi od pętli KWK Paryż do al. Róż oraz w ciągu Królowej Jadwigi i Piłsudskiego od al. Róż do Kasprzaka.

Własne zadania

W planie inwestycyjnym – poza wspomnianym projektem unijnym – przewidziano też szereg pomniejszych zadań. W dalszym ciągu prowadzone będą działania związane z uwolnieniem budynków od mocowań sieci trakcyjnej, a także przejazdów drogowo-tramwajowych. Zaplanowano drugi etap modernizacji węzła rozjazdowego Katowice Rondo, modernizację wiaduktu w Sosnowcu w ciągu Narutowicza, torowiska w Zabrzu wzdłuż Bytomskiej od Młyńskiej do Hagera, infrastruktury tramwajowej w katowickich węzłach Brynów i Zawodzie (w ramach katowickiego projektu unijnego). Przewidziano również modernizację układów zasilania w podstacji Bracka w Katowicach, kanałów przeglądowych w Rejonie nr 3 w Bytomiu, a także zakup maszyn i urządzeń zabezpieczających ciągłą realizację zadań spółki.

O planach taborowych na ten rok pisaliśmy tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5