Tramwaje Śląskie mają 4 oferty na modernizację torowiska od Będzina do Dąbrowy Górniczej. W ramach inwestycji przebudowane zostanie 3900 metrów toru pojedynczego, a także przystanki i sieć trakcyjna. Spora część torowiska zostanie zazieleniona.
Tramwaje Śląskie chcą zmodernizować trasę tramwajową od “nerki” w Będzinie do przystanku Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. Jest to jedno z zadań, jakie przewoźnik będzie realizował
w ramach obecnego projektu unijnego. Zadanie obejmuje około 3900 metrów toru pojedynczego, w co wliczają się także rozjazdy i tory na samej “Nerce”.
W postępowaniu minął już termin składania ofert. Realizacją zamówienia zainteresowane są 4 firmy, a więc ZUE, wyceniające inwestycję na nieco ponad 47 mln złotych brutto, TOR-KRAK, z ofertą na poziomie 33,447 mln złotych brutto, a także Silesia Invest - 28,83 mln złotych brutto oraz KZN Rail wyceniający prace na niecałe 40 mln złotych brutto.
Budżet Tramwajów Śląskich opiewa na 33,133 mln złotych brutto.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji wykonawca będzie musiał ją zaprojektować a później wykonać właściwe prace budowlane. Obejmują one torowisko, sieć trakcyjną oraz przystanki - Będzin Zamek, Będzin Małachowskiego, Będzin Paryska oraz Będzin Koszelew, które pozostaną w obecnych lub zbliżonych do obecnych lokalizacjach. W ramach inwestycji nie przewidziano budowy zupełnie nowych przystanków.
Dokładny opis inwestycji
tutaj.