Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dąbrowa Górnicza: Przygotowania do remontu trasy tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-14 12:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dąbrowa Górnicza: Przygotowania do remontu trasy tramwajowej
fot. Arro / fotopolska.eu
Dąbrowa Górnicza i Tramwaje Śląskie przymierzają się do modernizacji blisko 5 km trasy tramwajowej w ciągu Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Przewidziano też budowę drogi rowerowej, co wymusi miejscami przebudowę całego pasa jezdni oraz kilku przejść podziemnych. Ponadto założono likwidację dwóch kładek oraz dwóch nieczynnych przejść podziemnych.

Dąbrowa Górnicza i Tramwaje Śląskie prowadzą wspólny przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla modernizacji infrastruktury tramwajowej i towarzyszącej. W ramach części tramwajowej przewidziano dwa zadania: przebudowę trasy w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi od pętli KWK Paryż do al. Róż oraz w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka. Część miejska projektu obejmuje budowę dróg rowerowych i przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego.

Modernizacja trasy w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi od pętli KWK Paryż do al. Róż obejmie ok. 2200 m torowiska, czyli 4400 m toru pojedynczego. W ramach przebudowy trasy w ciągu Królowej Jadwigi i Piłsudskiego na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka zmodernizowane zostanie ok. 2700 m torowisk, czyli 5400 m toru pojedynczego. Z prac wyłączone zostaną już zmodernizowane przejazdy drogowo-torowe. Niemniej jednak wszystkie przejazdy mają zostać zabezpieczone za pomocą sygnalizacji, gwarantującej pełny priorytet dla tramwaju. Przewidziano też tzw. przelotki umożliwiające zmianę toru jazdy.

W ramach miejskiej inwestycji powstanie wydzielona droga rowerowa na odcinku od granic miasta z Będzinem do skrzyżowania ulicy Piłsudskiego z ulicą Kasprzaka. Jej szerokość wyniesie 3 m. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dwóch koncepcji rozwiązań układu komunikacyjnego na odcinku od skrzyżowania ulicy Sobieskiego z ulicą Chopina do skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z al. Róż wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez zamawiającego. Pierwszy wariant zakłada niezmieniony przekrój poprzeczny drogi, natomiast drugi wariant zakłada zmieniony przekrój poprzeczny drogi na 1/1 wraz z przebudową i zagospodarowaniem uwolnionej przestrzeni pasa drogowego. Na odcinku od ul. Sienkiewicza do ul. Kościuszki przewidziano przebudowę całej szerokości drogi – z uwagi na ograniczone miejsce i plan wytyczenia drogi rowerowej założono zbliżenie jezdni do torowiska. Powstać ma też dokumentacja dla przebudowy skrzyżowania Sobieskiego i Chopina. Na skrzyżowaniach Sobieskiego z Sienkiewicza oraz Królowej Jadwigi, Poniatowskiego, Majakowskiego i Piłsudskiego zaplanowano ronda.

Przewidziano powstanie trzech przystanków zintegrowanych Plac Wolności (rejon skrzyżowania ulicy Kościuszki z ulicą Królowej Jadwigi z uwzględnieniem przesunięcia przystanku tramwajowego zlokalizowanego przy Poczcie na kierunku do Gołonoga za skrzyżowanie z ulicą Kościuszki), Merkury (rejon skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z Al. Róż z możliwością przesunięcia w kierunku al. Majakowskiego) oraz Manhattan (rejon przejścia podziemnego w ciągu ul. Piłsudskiego). Powstać mają też dokumentacje dla przebudowy przejść podziemnych Centrum, Merkury, Graniczna i Manhattan, do których ma także zostać wprowadzony ruch rowerowy. Przewidziano także likwidację kładki CH Pogoria (docelowo mają być przejścia w poziomie jezdni), a także likwidację przejść podziemnych w rejonie Huty Bankowej i Kasprzaka oraz kładki dla pieszych w rejonie skrzyżowania ulicy Sobieskiego z ulicą Sienkiewicza.

W postępowaniu na projektanta jedyną ofertę złożyła firma Mosty Katowice. Opiewa ona na kwotę 2,989 mln zł brutto i o blisko 900 tys. zł przekracza założony budżet. Zamawiający

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS