Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chorzów: Remontu torów na 3 Maja na razie nie będzie. Pyrrusowe zwycięstwo Balzoli

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-01-24 15:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chorzów: Remontu torów na 3 Maja na razie nie będzie. Pyrrusowe zwycięstwo Balzoli
fot. Lestat (Jan Mehlich), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Dużymi turbulencjami kończy się przetarg na przebudowę ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu ul. 3 Maja. Tramwaje Śląskie musiały czterokrotnie rozstrzygać postępowanie. Ostatecznie jednak spółki nie stać, by dołożyć się do nowej-zwycięskiej oferty.

Przedmiotem wspólnego przetargu Tramwajów Śląskich i miasta Chorzowa były przebudowa torowiska w ulicy 3 Maja oraz samego układu drogowego wraz z ulicami poprzecznymi. W sumie – w zakresie infrastruktury tramwajowej – przewidziano przebudowę ok. 4570 metrów toru pojedynczego na odcinku od skrzyżowania z Katowicką w Chorzowie do skrzyżowania z Bytomską w Świętochłowicach. Po przebudowie torowisko miało być w całości dwutorowe.

O zamówienie ubiegało się pięć podmiotów, które oferowały wykonanie prac za 67,9-94,0 mln zł brutto przy budżecie zamawiającego wynoszącym 54,3 mln zł brutto. W połowie lipca 2018 r., po odrzuceniu trzech ofert, zamawiający wybrał ofertę firmy Tor-Krak za kwotę 76,6 mln zł brutto. Od decyzji tej odwołała się Balzola, która zajęła drugie miejsce. Firma nie zgadzała się z oceną ofert i domagała się przyznania większej liczby punktów w kryterium doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.

W kolejnych dwóch rozstrzygnięciach Tramwaje Śląskie podtrzymały rozstrzygnięcie, dodatkowo – za trzecim razem – wykluczając hiszpańskiego wykonawcę. Zamawiający wskazywał, że Balzola podała nieprawdziwe informacje w zakresie doświadczenia osoby wskazanej na kierownika robót. Firma jednak nie odpuściła i odwołała się po raz kolejny. Tym razem skutecznie.

Balzola może mówić jednak o połowicznym sukcesie. W tym miesiącu Tramwaje Śląskie w czwartym rozstrzygnięciu wybrały ofertę Balzoli, opiewającą na kwotę 94,0 mln zł, czyli znacznie powyżej budżetu. Jednocześnie spółka poinformowała, że po analizie złożonych ofert i przeliczeniu kosztorysów inwestorskich nie uzyskała zgód korporacyjnych na zwiększenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5