Tramwaje Śląskie będą kontynuować przebudowy wagonów PT, pozyskanych z Frankfurtu nad Menem. Prowadzone będą również modernizacje Citadisów. W tym roku powinny odbyć się też pierwsze dostawy nowych wagonów.
Tramwaje Śląskie – w ramach realizowanego projektu unijnego – czekają na nowe wagony od dwóch polskich dostawców. W czerwcu zeszłego roku spółka
zawarła umowę z Pesą na dostawy 27 nowych tramwajów niskopodłogowych, jednokierunkowych o długości 25 m oraz 8 nowych tramwajów niskopodłogowych, jednokierunkowych o długości do 32 m. Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwszy nowy wagon ma trafić do przewoźnika w drugiej połowie 2019 roku, a całe zamówienie ma zostać zrealizowane do połowy 2020 r. Przewidziano również opcję w postaci dostaw do 5 sztuk nowych wagonów tramwajów 25-metrowych w okresie do 2022 r.
W marcu 2018 r. TŚ podpisały natomiast
umowę z Modertransem na dostawy 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego osiem ma być jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. Przewidziano też opcję w postaci dostawy pięciu kolejnych pojazdów. Nowe tramwaje – w ramach zamówienia podstawowego – mają zostać dostarczone do końca czerwca 2020 r.
Dostawy nowych tramwajów nie wyczerpują planów taborowych spółki. Jak informuje Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich, w tym roku prowadzone będą modernizacje wagonów tramwajowych typu Citadis, a także używanych wagonów typu PT
do standardu Ptm. Tramwaje z Frankfurtu nad Menem w ramach modernizacji stają się jednokierunkowe, a środkowy człon wymieniany jest na niskopodłogowy.
Niewykluczone, że Tramwaje Śląskie sprowadzą większą liczbę pojazdów używanych. – Rozważamy możliwość nabycia wagonów serii PT z Frankfurtu, w celu przebudowy do standardu Ptm w naszym Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie Batorym. Trwają rozmowy ze stroną niemiecką na ten temat. Na ten moment nie jest to jednak nic pewnego – zaznacza Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.