Partnerzy serwisu:
Komunikacja

UMWŁ: Niektóre „autobusy marszałkowskie” okazały się rentowne

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-10-30 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

UMWŁ: Niektóre „autobusy marszałkowskie” okazały się rentowne
fot. Kasper FiszerAutobus PKS Skierniewice PT Rawa Mazowiecka
Władze regionu przekonują, że zainteresowanie autobusami uruchamianymi na zlecenie UMWŁ jest bardzo duże. Pozwoliło ono w niektórych przypadkach wręcz na osiągnięcie rentowności. Samorząd zapowiada przy tym dalszy rozwój systemu transportowego i prowadzi rozmowy dotyczące m.in. integracji kolei z komunikacją miejską.

– Po pierwszym miesiącu okazało się, że operatorzy niektórych linii nie będą występowali za naszym pośrednictwem do wojewody o dotację, bo linie te stają się rentowne – mówił podczas ostatniego posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Ocenił on tym samym, że uruchomienie przez samorząd regionalny 29 linii międzypowiatowych po ogłoszeniu rozpoczęcia działalności Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych okazało się sukcesem. Potwierdził przy tym wcześniejsze zapowiedzi uruchomienia 1 stycznia przyszłego roku kolejnych dziewięciu tras.

Współpraca z PR, a wkrótce też z przewoźnikami miejskimi?

Dodatkowym ułatwieniem dla korzystających z wojewódzkich autobusów ma być rozszerzenie oferty biletu zintegrowanego. Niebawem będzie można kupić go nie tylko u kierowców i w pociągach ŁKA, ale także w kursach Przewozów Regionalnych. Z pociągu PR do autobusu kursującego w ramach sieci połączeń UMWŁ przesiąść się będzie można w 22 miejscach. Bilety kupione w składach Polregio mają być honorowane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

– Rozmawiamy też np. o tym, czy ktoś, kto chce odwiedzić [pociągiem ŁKA] w weekend Tomaszów Mazowiecki, nie mógłby tam skorzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej. Na razie jeszcze nie mogę jednak potwierdzić, że tak się stanie – stwierdził Grzegorz Jastrzębowski.

Forma wsparcia przedsiębiorstw transportowych

Co stanowi zaś ograniczenie w rozwoju oferty kolejowo-autobusowej? Oprócz uwarunkowań finansowych pewną barierą ma być w opinii dyrektora Departamentu konieczność znacznego zaangażowania ze strony przewoźników. – My tylko dopłacamy, ale przecież gros kosztów już na samym początku ponosi przewoźnik – zauważył prelegent. Dotacje do kursów pozwalają przy tym jego zdaniem budować silną pozycję przedsiębiorstw. – My wspieramy fiemy, które kupią środki transportu i usprawniają komunikację w naszym województwie – argumentował.

Zwrócił on także uwagę, że w porównaniu z innymi regionami w województwie łódzkim funkcjonuje najwięcej wspieranych z Funduszu linii uruchamianych na zlecenie powiatów i gmin. Te uruchomiły bowiem ponad 90 tras. Grzegorz Jastrzębowski podkreślał przy tym, że władze regionu czekają na wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania nowych kursów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ozorków: Zamiast tramwaju – PKS?

Komunikacja

Ozorków: Zamiast tramwaju – PKS?

Kasper Fiszer 27 września 2019

UMWŁ: Tak dobrej oferty kolejowo-autobusowej nie było od lat

Komunikacja

UMWŁ: Tak dobrej oferty kolejowo-autobusowej nie było od lat

Kasper Fiszer 25 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5