Uniwersytet Warmińsko-Mazurski jest zainteresowany rowerami i dołoży z własnego budżetu do rozbudowy systemu rowerów miejskich w Olsztynie. Nowe stacje miałyby stanąć m.in. na terenie kampusu.
Od 28 lipca w Olsztynie funkcjonuje system roweru miejskiego. Do dyspozycji mieszkańców i turystów jest 10 stacji ze 110 rowerami. Mimo że jest to wersja demo systemu, to z danych Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu wynika, że olsztynianie
polubili limonkowe jednoślady. Liczba wypożyczeń rośnie. Również dystans, jaki pokonują rowerzyści, jest coraz większy.
W trakcie trwania przetargu Olsztyn zawarł w zamówieniu prawo opcji, dzięki któremu liczba stacji mogłaby się zwiększyć o kolejne 10 stacji oraz 50 rowerów. Zamawiający zaznaczył, że skorzysta z prawa opcji nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Wykonawca będzie miał 20 dni na realizację dodatkowego zamówienia. Prawo to zawarto właśnie ze względu na Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, który ma zamiar wspólnie uczestniczyć w projekcie.
Uczelnia poinformowała, że podpisała z miastem porozumienie, w ramach którego przekazuje z własnych środków 100 tys. zł na rozbudowę systemu rowerów miejskich. Ustalenia co do dokładnej liczby nowych stacji na razie trwają. Wiadomo jednak, jakie są potencjalne ich lokalizacje, bo miasto zawarło je w postępowaniu przetargowym. Kolejne stacje planuje się ustawić na Prawocheńskiego w Kortowie oraz na Pętli Stary Dwór, skrzyżowaniach Wilczyńskiego/Hallera, Iwaszkiewicza/Gałczyńskiego, Dworcowa/Żołnierska, Partyzantów/Dąbrowszczaków i Wojska Polskiego/Jagiellońska. W planach są także wypożyczalnie na Dybowskiego przy domu studenckim oraz Heweliusza przy dawnej pętli autobusowej.
System jest obecnie formą pilotażu. Od zainteresowania mieszkańców rowerami zależy dalsza rozbudowa systemu. Rowery będą dostępne przez 5 miesięcy od momentu startu. Za system w mieście odpowiada konsorcjum Orange z Roove. Miasto za funkcjonowanie rowerów zapłaci 364 tys. zł. Wykonawca za rozszerzenie systemu o zawartą w zamówieniu opcję chce 170 tys. zł.