Zaskoczenia nie było. Wśród chętnych do stworzenia systemu roweru publicznego w Olsztynie zgłosiła się ta sama firma, która obsługiwała go rok wcześniej. – Wszystko wskazuje na to, że już na „wielką” majówkę rowery miejskie najnowszej generacji powrócą na ulice Olsztyna – informuje Piotr Grzymowicz, prezydent miasta.
Podobnie jak w roku ubiegłym, wykonawca dostarczy rozwiązania informatyczne do obsługi systemu, stronę internetową i aplikację do wypożyczania rowerów. Jednośladów ma być minimum 200, zaś stacji postoju – 20. Ale, jak podkreślał Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu, ich liczba może wzrosnąć, gdyż wykonawcy mogli zaproponować większą liczbę rowerów – i tym samym – otrzymać więcej punktów w przetargu. Punktowany będzie też termin uruchomienia systemu od momentu podpisania umowy (20 proc.). Cena wciąż będzie stanowić 60 proc. oceny.
Miasto zawarło także prawo opcji. Gdy pojawią się dodatkowe środki finansowe, będzie możliwość wręcz podwojenia liczby rowerów i stacji. Wykonawca będzie miał 20 dni na zwiększenie liczby pojazdów. Prawo opcji dotyczy również wydłużenia funkcjonowania systemu o kolejny rok – od 1 kwietnia do 30 listopada 2020 r. Jak podaje ZDZiT, swoje zainteresowanie dołączeniem do systemu już wyraził Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, a także olsztyńskie galerie handlowe.
Orange ponownie bierze się za rowery
Wyłącznie jedna firma zgłosiła się do udziału w przetargu. Jest to znane z ubiegłorocznej edycji konsorcjum firm Orange Polska i Roove. Telekom, jako lider, odpowiada za rozwiązania technologiczne systemu, zaś Roove dostarcza pojazdy.
Olsztyn przygotował budżet w wysokości 1,25 mln zł. Oferent za podstawową część zamówienia chce 996 tys. zł, zaś za prawo opcji – 475 tys. zł. Orange z Roove zadeklarowali 20-dniowy termin uruchomienia systemu oraz 10 dodatkowych rowerów.
Z obrotu sprawy cieszy się prezydent miasta, Piotr Grzymowicz. – Wszystko wskazuje na to, że już na „wielką” majówkę rowery miejskie najnowszej generacji powrócą na ulice Olsztyna w jeszcze większej liczbie i z nowymi stacjami dokującymi – informuje włodarz. Z kartą miejską na rower
Wykonawca musi zaoferować rowery z trwałych i odpornych na zniszczenia materiałów. Waga pojazdu nie może przekroczyć 21 kg. Rowery mają mieć 6 biegów. Rama ma zostać wykonana ze stopu aluminium. Na wyposażeniu znajdzie się koszyk oraz oświetlenie ładowane przez dynamo. Rower musi być wyposażony – i tu nowość – w zbliżeniowy czytnik kart, umożliwiający wypożyczenie roweru za pomocą Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Co najmniej 10% z dostarczonych jednośladów będzie miało fotelik do przewożenia dzieci. Kolorystyka się nie zmieni i będzie ona odpowiadała barwom miejskim – czyli połączenia szarości i limonki. Dalej będzie można pozostawić rower poza stacją w ramach obowiązywania strefy roweru miejskiego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.