Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Przeciwnicy Trasy Mostu Krasińskiego chcą iść na kompromis

Dalej Wstecz
Autor:

Leonard Dolecki

Data publikacji:
2016-01-08 07:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ TVN 24 Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Przeciwnicy Trasy Mostu Krasińskiego chcą iść na kompromis
fot. ZMID Warszawa
Nowy projekt, konsultacje społeczne i ograniczenie skali inwestycji – to najważniejsze z 15 postulatów kompromisowych przedstawionych przez aktywistów z Miasto Jest Nasze, Forum Rozwoju Warszawy i lokalnych organizacji z Żoliborza i Targówka w sprawie budowy Trasy Mostu Krasińskiego. Jednak jak podaje portal „tvnwarszawa.tvn24.pl” – na taki układ nie chce jednak iść największy przeciwnik inwestycji czyli Stowarzyszenia Żoliborzan.

Wypracowane kompromisowe postulaty zakładają ponowne przygotowanie projektu mostu, po uwzględnieniu głosów mieszkańców. – Mosty powinny łączyć, a nie dzielić. Nie damy się wciągnąć w międzydzielnicową wojnę wywołaną przez ratusz i wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza – tak całą sprawę komentuje Łukasz Fiszer ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

15 postulatów

Postulaty zostały podzielone na cztery części. Pierwsze są te dotyczące całej inwestycji, a potem odpowiednio dla kolejnych dzielnic, Żoliborza, Targówka i Pragi Północ.
– Mieszkańcy domagają się rozpoczęcia prac nad projektem mostu wraz z ulicą na Bródno Prace powinny zacząć się od przeprowadzenia szerokich konsultacji społecznych, które pozwolą projektantom przygotować nowy projekt – czytamy w ich oświadczeniu.

W pierwszej części mieszkańcy domagają się ograniczenia skali inwestycji. Chodzi tu o obniżenie klasy drogi, czyli zwężenie pasów ruchu, zwiększenia liczby skrzyżowań i przejść dla pieszych. Zdaniem stowarzyszeń pozwoliłoby to na oszczędność. Dodatkowo przy projekcie priorytetem miała by być komunikacja zbiorowa, a także infrastruktura piesza i rowerowa. Dodatkowo postulujący domagają się ochrony przed hałasem, ale nie w postaci ekranów akustycznych tylko trawiastego torowiska, cichego asfaltu oraz uspokojenia ruchu samochodowego.

Dla każdego coś innego

Dalej zaczynają się sprawy oddzielne dla każdej z dzielnic. Mieszkańcy Żoliborza nie chcą aby przez ich dzielnicę przebiegał tranzyt co oznacza usunięcie ze Studium zagospodarowania przestrzennego planowanego przedłużenia ulicy Krasińskiego do trasy Prymasa Tysiąclecia. Ostateczny projekt miałby też przewidywać spokojną ulicę Krasińskiego, mniejsze skrzyżowanie z Wisłostradą oraz rewitalizację placu Wilsona.

Dzielnice leżące po drugiej stronie Wisły również nie są zadowolone z panującej sytuacji. Warszawiacy z Targówka nie chcą tranzytu przez Bródno. Postulują za to aby most był dostępny bezpośrednio z ich dzielnicy, co oznaczałoby budowę wiaduktu nad terenami kolejowymi pomiędzy ul. Jagiellońska a ul. Matki Teresy z Kalkuty oraz aby miast rozpoczęło prace nad planem zagospodarowania terenów kolejowych między Żeraniem a Bródnem. Za to mieszkańcy Pragi Północ wymagają aby większy nacisk został położony na inwestycję związaną z budową obwodnicy śródmiejskiej, a także aby władze rozpoczęły prace nad planem dla Żerania. Ostatnim postulatem jest ocalenie zieleni na Pelcowiźnie, czyli zachowanie w niezmienionej formie jedynego zielonego skweru na Śliwicach przy ul. Kotisa.

Nie wszyscy zgodni


Jak podaje portal „tvnwarszawa.tvn24.pl” – w rozmowach uczestniczyli także przedstawiciele Stowarzyszenia Żoliborzan, które najgłośniej sprzeciwia się budowie przeprawy. Pod postulatami się jednak nie podpisali. Ich zdaniem, za wcześnie na kompromis w kształcie zaproponowanym przez Miasto Jest Nasze i pozostałe organizacje.

Czytaj więcej o budowie Trasy Mostu Krasińskiego na naszym portalu:
Warszawa: Czy mieszkańcy Żoliborza pozbędą się mostu?
Warszawa: Protestów przeciwko Trasie Mostu Krasińskiego ciąg dalszy
Warszawa: Wiadomo kto zaprojektuje Trasę Mostu Krasińskiego
Warszawa: Konsultacje Trasy mostu Krasińskiego pod znakiem zapytania
Trasa Mostu Krasińskiego może być tańsza

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Komunikacja

Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Aleksandra Dmochowska 11 kwietnia 2016

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Komunikacja

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Martyn Janduła 11 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5