Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Więcej miejsca dla komunikacji miejskiej na projektowanym Moście Krasińskiego

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-06-01 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Więcej miejsca dla komunikacji miejskiej na projektowanym Moście Krasińskiego
Most Krasińskiego powstanie między Żoliborzem a Targówkiemfot. Siskom
Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące budowy Mostu Krasińskiego w Warszawie. Po rozmowach z mieszkańcami Żoliborza i Targówka w pierwotnym projekcie uwzględniono sporo zmian. Most ma powstać w 2024 roku.

Główną zmianą w stosunku do pierwotnego projektu będzie wyodrębnienie jednego z dwóch pasów ruchu w obie strony wyłącznie dla ruchu autobusów. Oprócz dwukierunkowego buspasa na moście powstanie torowisko tramwajowe między jezdniami, ścieżki rowerowe oraz chodnik.

Urząd miasta opisał też jak będzie wyglądać ulica Krasińskiego, prowadząca do mostu. Za najlepsze rozwiązanie uznano zmianę szerokości jezdni ul. Krasińskiego i jej zwężenie z 2 do 1 pasa ruchu w każdą stronę, a także wprowadzenie dodatkowego pasa na wlocie ul. Krasińskiego na Plac Wilsona. Wyeliminowana zostanie możliwości skrętu w lewo z ul. Krasińskiego w ul. Czarnieckiego od strony Wisłostrady i zapewniony zostanie wjazd na jezdnię lokalną znajdującą się po północnej stronie ul. Krasińskiego tylko przez skrzyżowanie z ul. Dziennikarską. W rejonie skrzyżowanie z ul. Czarnieckiego powstaną nowe przystanki tramwajowe i autobusowe, zmieni się lokalizacja miejsc postojowych dla aut w strefie północnej ul. Krasińskiego, siłą rzeczy powstaną też przejścia dla pieszych w nowych lokalizacjach.



Zmiany przy Wisłostradzie

Po konsultacjach inaczej wyglądać będzie także węzeł drogowy przy Wisłostradzie. Głównymi zmianami w stosunku do pierwotnego projektu będzie zmniejszenie powierzchni skrzyżowania na poziomie terenu przez przesunięcie jezdni znajdujących się w ciągu ul. Krasińskiego (północnej i południowej) o ok. 10 m w stronę linii tramwajowej, zmniejszenie liczby pasów ruchu, umiejscowienie zatoki autobusowej między jezdnią północną skrzyżowania, a drogą dojazdową do Centrum Olimpijskiego, połączenie układu pieszego i rowerowego po stronie północnej węzła w rejonie ul. Gwiaździstej i wjazdu do Centrum Olimpijskiego wraz z wyznaczeniem dodatkowych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów, oraz zmiana lokalizacji przystanku tramwajowego – przesunięcie ze strony wschodniej na zachodnią węzła z Wisłostradą.

Jezdnia dalej od budynków

Zmieni się także skrzyżowanie ul. Jagiellońskiej z ul. Kotsisa. Wydłużona zostanie droga dojazdowa po wschodniej stronie ulicy Jagiellońskiej, Likwidacji ulegnie jeden z pasów ruchu na jezdni północnej, a przysunięcie drogi dojazdowej maksymalnie do jezdni głównej pozwoli na jej odsunięcie od zabudowy mieszkaniowej o 9 metrów. Zmieni się także odcinek do ul. Matki Teresy z Kalkuty. Wydłużeniu ulegnie odcinek jezdni południowej pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Odrowąża a przejazdem tramwajowym w rejonie włączenia nowej drogi w istniejącą ul. Matki Teresy z Kalkuty, zwężony zostanie o jeden pas ruchu jezdni głównych nowej drogi do skrzyżowania z ul. Odrowąża/Wysockiego.

Kontrowersyjna inwestycja

Przygotowaniom do budowy towarzyszą  spore kontrowersje. Sprzeciw wobec budowy mostu Krasińskiego powstał głównie w lewobrzeżnej części Warszawy. Żoliborzanie boją się, że nowa arteria "wpompuje" w ich dzielnicę sznur samochodów. W czasie rozważań nad jej zasadnością przekonywali między innymi, że most wcale nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Targówka, bo trasa, póki co nie będzie miała przedłużenia do centrum dzielnicy. O kontrowersjach związanych z budową Mostu Krasińskiego piszemy TUTAJ.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Most Krasińskiego dopiero w 2024 roku

Przestrzeń

Warszawa. Most Krasińskiego dopiero w 2024 roku

Elżbieta Pałys 20 kwietnia 2016

Most Krasińskiego kością niezgody. Ratusz zapowiada ustępstwa

Przestrzeń

Most Krasińskiego kością niezgody. Ratusz zapowiada ustępstwa

Witold Urbanowicz 02 grudnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5