Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Sąd zajmie się pociągami metra we wrześniu? Problem z Trako

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Sąd zajmie się pociągami metra we wrześniu? Problem z Trako
fot. WU
W dalszym ciągu nierozstrzygnięcia pozostaje sprawa dostawy 45 nowych pociągów metra. Sąd wreszcie, po miesiącach, wyznaczył termin posiedzenia. Siemens, który podważa wygraną Skody w przetargu Metra Warszawskiego, zwraca jednak uwagę, że wrześniowa data koliduje z gdańskimi targami Trako.

Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na dostawy do 45 nowych pociągów w czerwcu zeszłego roku. Wygrała go Skoda, która zaoferowała 1,308 mld zł netto, pokonując cztery inne firmy. Od wyniku odwołali się konkurenci, którzy zarzucili czeskiemu producentowi złożenie nierealnej oferty, m.in. w zakresie okresów międzyprzeglądowych (o odwołaniach pisaliśmy tutaj i tutaj). Opinia biegłego była jednak niejednoznaczna i w grudniu Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania.

W styczniu tego roku od orzeczenia KIO odwołali się najważniejsi w tym przetargu konkurenci Skody, czyli Stadler i Siemens Mobility. W I połowie czerwca odbyła się pierwsza rozprawa w Sądzie Okręgowym. Sąd wysłuchał stanowisk stron i wyznaczył na 5 lipca kolejny termin. Niestety, do posiedzenia nie doszło z uwagi na chorobę sędziego.

Jak się dowiedzieliśmy w Metrze Warszawskim, Sąd wreszcie wyznaczył nowy termin na 24 września – bez konieczności udziału stron. Siemens wniósł jednak o jego odroczenie z uwagi na odbywające się w tym czasie targi Trako. – Wnieśliśmy do Sądu Okręgowego wniosek o przesunięcie terminu rozprawy o jeden tydzień, ponieważ wyznaczony termin wypada właśnie w dniu otwarcia targów Trako w Gdańsku – największej kolejowej imprezy targowej w Polsce. Rozprawa jest dla nas szczególnie ważna i chcielibyśmy, aby mogli być na niej kompetentni przedstawiciele naszej firmy do dyspozycji składu sędziowskiego – wyjaśnia Witold Gadoś, dyrektor projektów pionu taborowego w Siemens Mobility.

Przedłużające się procedury stają się dużym problemem dla Metra Warszawskiego. Jak wynika z wcześniejszych wypowiedzi przedstawicieli spółki, kontrakt na dostawy nowych pociągów – biorąc pod uwagę założone terminy dostaw i odbiorów składów, a także harmonogram budowy nowych odcinków – powinien zostać zawarty najpóźniej tej jesieni. W innym razie będzie problem z utrzymaniem częstotliwości po wydłużeniu II linii metra na Bemowo. Jednocześnie spółka ma odpowiednie rezerwy taborowe dla obsługi trzech odcinków, które zostaną otwarte wcześniej. Dlatego też opóźnione zostanie wycofanie z ruchu pociągów rosyjskich.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5