Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jerzy Lejk: Długie okresy międzyprzeglądowe Škody bardzo korzystne dla Metra

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-02-2020
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jerzy Lejk: Długie okresy międzyprzeglądowe Škody bardzo korzystne dla Metra
mat. Skoda
Pojawiały się głosy zwątpienia, czy po tak długim czasie od złożenia oferty Škoda Transportation przystąpi do podpisania umowy na dostawy do 45 pociągów metra dla warszawskiego metra. Potęgował je upływający czas od orzeczenia sądu, które ostatecznie rozstrzygnęło sprawę przetargu. – M.in. z uwagi na upływ czasu od złożenia oferty musieliśmy otrzymać aktualne dane dot. umocowania osób, które będą podpisywać umowę, kwestii związanych z relacjami w konsorcjum, zaświadczeń o niekaralności czy gwarancji bankowych – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. Spółka szczególnie cieszy się z długich okresów międzyprzeglądowych, którymi Škoda zdeklasowała konkurencję.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Minęły już blisko trzy lata od złożenia oferty przez Škodę. Sytuacja na rynku się zmienia, zwłaszcza jeżeli chodzi o koszty. Czy Metro nie ma obaw, że producent będzie miał problemy z dotrzymaniem warunków kontraktowych?

Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego:
Podpisując umowę, Škoda przystaje na warunki i zobowiązuje się do wyprodukowania pojazdu w zaproponowanej cenie. Kontrakt przewiduje działania w sytuacji, gdy zmienią się np. podatki lub w przypadku określonego poziomu inflacji.

Konkurencja zarzucała Škodzie nierealne terminy międzyprzeglądowe. Czy okres 130 dni jest możliwy do osiągnięcia?

Całe postępowanie, w którym konkurencja miała pełen wgląd w dokumenty – z możliwością odnoszenia się do nich w czasie obrad Krajowej Izby Odwoławczej czy postępowania sądowego – nie potwierdziło tych obaw.

Oczywiście, ta deklaracja Škody co do okresów międzyprzeglądowych jest dla nas atrakcyjna. Przypomnę, że Inspiro ma przeglądy co dwa miesiące, Alstom co 14 dni, a pociągi serii 81 (rosyjskie) co 20 godzin. To są mniejsze koszty, które będą ujawniały się nie tylko w kwestii zatrudnienia, zapasu części magazynowych.

Sąd rozstrzygnął sprawę w październiku zeszłego roku, oddalając wszelkie odwołania. Skąd taka zwłoka w podpisywaniu umowy?


Od momentu wydania orzeczenia przez sąd rozpoczął się proces przygotowania do zawarcia umowy. M.in. z uwagi na upływ czasu od złożenia oferty musieliśmy otrzymać aktualne dane dot. umocowania osób, które będą podpisywać umowę, kwestii związanych z relacjami w konsorcjum, zaświadczeń o niekaralności czy gwarancji bankowych. To wymagało czasu. Jeśli oferent nie wypełniałby naszych oczekiwań, to wchodziłby tryb uchylania się od podpisania umowy ze wszystkimi tego konsekwencjami (zatrzymanie wadium, przystąpienie do rozmów z następnym wykonawcą).

Czy składy będą się czymś wyróżniały?


Pasażerowie na pewno dostrzegą różnicę wizualną, choć szczegóły będziemy omawiać ze Škodą. W warstwie technicznej, jeżeli chodzi o główne cechy, to rozwiązania będą podobne względem Inspiro.

Skąd taki podział składów między liniami?

Piętnaście składów pozwoli zachować częstotliwość 2:20-2:30 na II linii. Opcja w postaci ośmiu składów umożliwi zwiększyć częstotliwość do 2 min. Natomiast 22 składy na I linii pozwolą zastąpić składy rosyjskie.

Czy nowe składy będą miały gdzie stacjonować? Realizacja ostatniego odcinka z STP na Morach napotyka problemy formalne i może opóźnić się.


Będziemy podejmować odpowiednie działania, ale na dzisiaj nie zakładam takiego scenariusza. Jeżeli by do tego doszło, to długie okresy międzyprzeglądowe są tym bardziej pożądaną cechą. Budujemy też przecież tory odstawcze z funkcją przeglądową.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro: Trwają uzgodnienia ze Skodą. Umowa na pociągi w styczniu?

Komunikacja

Metro: Skoda dostarczy nowe pociągi. To ostateczne

Przestrzeń

Metro: Skoda dostarczy nowe pociągi. To ostateczne

Witold Urbanowicz 08 października 2019

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro: Trwają uzgodnienia ze Skodą. Umowa na pociągi w styczniu?

Komunikacja

Metro: Skoda dostarczy nowe pociągi. To ostateczne

Przestrzeń

Metro: Skoda dostarczy nowe pociągi. To ostateczne

Witold Urbanowicz 08 października 2019

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5