Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Jakie węzły przy Lazurowej i Karolinie? [pierwsze rysunki]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-04-03 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Jakie węzły przy Lazurowej i Karolinie? [pierwsze rysunki]
mat. ILFwęzeł przy stacji C3 Lazurowa
Trwają prace projektowe związane z ostatnim, zachodnim odcinkiem II linii metra. Przy okazji prac związanych z infrastrukturą metra powstać ma koncepcja węzłów przesiadkowych przy stacji C3 Lazurowa (w rejonie Górczewskiej) oraz C1 Karolin (w rejonie Połczyńskiej). Organizacje społeczne opublikowały właśnie rysunki, które dają wyobrażenie, jak projektanci wyobrażają sobie przyszłe ewentualne węzły przesiadkowe – z dworcami autobusów miejskich, podmiejskich i dalekobieżnych oraz parkingami przesiadkowymi. Na razie jednak miasto nie ma pieniędzy na realizację samych węzłów.

W listopadzie zeszłego roku miasto podpisało umowę z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi na projekt i budowę odcinka zachodniego od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz z STP na Morach. Zadaniem wykonawcy będzie także przygotowanie koncepcji węzłów przesiadkowych na stacjach C1 Karolin i C3 Lazurowa, przy których planowano parkingi przesiadkowe i dworce autobusowe.

Dokumentację projektową, na zlecenie zwycięskiego konsorcjum, przygotowuje firma ILF Consulting Engineers Polska, która ma bogate doświadczenie w pracy przy II linii warszawskiego metra. Projekt zamówienia w zakresie infrastruktury metra został szczegółowo opisany w programie funkcjonalno-użytkowym. Ciekawie wypada kwestia węzłów przesiadkowych.

Stowarzyszenie Zielone Mazowsze opublikowało przygotowane przez projektantów rysunki przedstawiające zarys koncepcji organizacji ruchu i zagospodarowania terenu dla węzła przesiadkowego przy stacji metra przy ul. Sochaczewskiej i Lazurowej. Stowarzyszenie skierowało też uwagi, kierowane do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Rysunki, które będą podlegać dalszym uzgodnieniom, dają wyobrażenie jak te węzły przesiadkowe mogłyby w przyszłości wyglądać. Plansze datowane są na I połowę marca 2019 r.

Przy stacji C1 Karolin projektanci przewidzieli węzeł przesiadkowy, który będzie zlokalizowany po północno-zachodniej stronie skrzyżowania Połczyńskiej i Sochaczewskiej. W obiekcie tym przewidziano plac postojowy dla autobusów miejskich, zlokalizowany bliżej Sochaczewskiej, a także przystanki dla autobusów dalekobieżnych (siedem stanowisk). Zaplanowano też poczekalnię, toalety, lokal komercyjny oraz pomieszczenia socjalne. Wjazd i wyjazd autobusów odbywałby się od strony Sochaczewskiej, autobusy dodatkowo mogłyby wyjeżdżać na Połczyńską w stronę obwodnicy.

Nad całością znajdowałby się parking przesiadkowy parkuj i jedź – z wjazdem od Sochaczewskiej i Połczyńskiej (od strony obwodnicy). Co ciekawe, przewidziano łącznicę wjazdową w pasie dzielącym jezdnie ul. Połczyńskiej. W oddaleniu od skrzyżowania, po zachodnio-południowej jego stronie, przewidziano plac postojowy dla autobusów dalekobieżnych i podmiejskich. Wyjścia ze stacji C1 Karolin przewidziano po wszystkich stronach skrzyżowania. Przystanek końcowy dla komunikacji podmiejskiej zaplanowano przy Sochaczewskiej, po południowej stronie skrzyżowania z Połczyńską.


Węzeł przy Połczyńskiej i stacji C1 Karolin, mat. ILF

W przypadku stacji C3 Lazurowa zaplanowano wspólną pętlę autobusowo-tramwajową (miejsca postojowe dla autobusów miejskich i podmiejskich wewnątrz pętli tramwajowej) z poczekalnią i lokalami komercyjnymi. Wspólny wjazd – z przystankami dla wsiadających i wysiadających – prowadziłby od strony Górczewskiej i znajdowałby się na wysokości istniejącego skrzyżowania z ulicą bez nazwy, na wysokości bloków Górczewska 228 i 228A. Nie zaplanowano wjazdu od strony Lazurowej (projekt nie uwzględnia też wyjść ze stacji metra na drugą stronę ul. Lazurowej).

Nad pętlą autobusowo-tramwajową przewidziano parking przesiadkowy parkuj i jedź. Wjazd dla samochodów znajdowałby się po wschodniej stronie pętli – z lokalnej ulicy, łączącej południową jezdnię Górczewskiej i Doroszewskiego, która z kolei łączy się ze wschodnią jezdnią Lazurowej oraz Klemensiewicza.

Budowa węzłów nie jest elementem kontraktu na rozbudowę II linii metra. Ewentualną realizacją będzie zajmować się Zarząd Transportu Miejskiego, niezależnie od projektu Metra Warszawskiego. Na razie jednak brakuje środków na ich realizację.


Węzeł przy Górczewskiej i stacji C3 Lazurowa, mat. ILF

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5