Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Ostatnie przygotowania do sezonu. Czy będzie kolejny rekord?

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2019-02-20 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki Rower Publiczny: Ostatnie przygotowania do sezonu. Czy będzie kolejny rekord?
fot. Nextbike
Nextbike Polska oraz władze Łodzi przygotowują się do rozpoczęcia kolejnego sezonu Łódzkiego Roweru Publicznego. W ciągu najbliższego roku może zostać rozstrzygnięta kwestia kompatybilności z systemem roweru wojewódzkiego, może też pojawić się kilka nowych stacji sponsorskich. Poważniejszych zmian będzie można spodziewać się dopiero w przyszłym roku, po rozstrzygnięciu nowego przetargu na operatora.

Przez ostatnie 3 miesiące rowery zostały poddane przeglądowi. – Wymieniliśmy zużyte części i zakonserwowaliśmy pozostałe. Teraz będziemy reaktywować stacje i rozwozić po nich rowery. Będą one dostępne do wypożyczania od 1 marca – zapewnia rzecznik prasowy Nextbike Polska Marek Pogorzelski. Liczący dokładnie 275 dni sezon będzie – jego zdaniem – trudny dla operatora. – Startujemy z dobrego poziomu: w ubiegłym roku padł rekord – 1,7 mln wypożyczeń rocznie. Chcielibyśmy przynajmniej zbliżyć się do tej liczby – deklaruje rzecznik.

Przez dotychczasowe trzy sezony działania Łódzkiego Roweru Publicznego odnotowano ponad 4,5 miliona wypożyczeń. – Okazało się że ŁRP nie jest fanaberią na jedną wiosnę. Zainteresowanie mieszkańców nie słabnie. Dostajemy wiele pytań o rozbudowę systemu – cieszy się wiceprzewodniczący łódzkiej Rady Miejskiej Bartosz Domaszewicz.

Dzięki minionym trzem sezonom Urząd Miasta oraz Nextbike mają już dużą wiedzę na temat potrzeb i zachowań użytkowników ŁRP. – Opieramy się już na doświadczeniu, a nie na przewidywaniach. Trzy podstawowe czynniki to duża gęstość stacji, łatwy dostęp do nich i jakość rowerów. Muszą one być przede wszystkim niezawodne i sprawne, by można było dojechać nimi do celu – wylicza Domaszewicz

W ciągu ostatniego roku Nextbike wprowadził do systemu ŁRP kilkaset fabrycznie nowych rowerów, które zastąpiły te najbardziej zużyte. – Skalę dewastacji w różnych miastach trudno porównywać, bo różnią się one liczbą rowerów oraz intensywnością ich wykorzystywania. Biorąc pod uwagę te czynniki, Łódź nie wyróżnia się w sposób bardzo drastyczny in minus – twierdzi Pogorzelski.

Zbliżający się sezon ŁRP będzie ostatnim, w którym system będzie działał na mocy starego kontraktu. Łódzki samorząd przygotowuje się do kolejnego postępowania. – Od 2020 r. forma działania roweru publicznego zostanie pewnie trochę zmieniona, pojawią się też nowe rozwiązania techniczne – zapowiada wiceprzewodniczący RM. Przetarg zostanie ogłoszony w pierwszej połowie bieżącego roku. Zdaniem Domaszewicza wybór wykonawcy powinien być mniej burzliwy, niż za pierwszym razem, w latach 2014-2016. – Przez ostatnich kilka lat rynek w Polsce się ustabilizował. Będziemy korzystali z dotychczasowych doświadczeń – uzasadnia radny.

Choć Urząd Miasta nie planuje na najbliższy sezon rozbudowy o kolejne stacje, być może ich liczba w ciągu najbliższego roku znów nieco wzrośnie. – Prowadzimy rozmowy z kilkoma chętnymi do finansowania stacji sponsorskich. Do czasu ich zakończenia nie ujawniamy jednak konkretów – mówi rzecznik Nextbike.

Ważną kwestią dla systemu ŁRP może też okazać się zapewnienie kompatybilności z systemem roweru wojewódzkiego – również prowadzonym przez Nextbike Polska, ale na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. Brak możliwości oddawania rowerów WRP na stacjach ŁRP znacząco ogranicza jego przydatność na terenie stolicy aglomeracji. Według Pogorzelskiego wypożyczeń WRP w Łodzi było jak dotąd ponad 500, a łącznie we wszystkich gminach (Sieradzu, Skierniewicach, Kutnie etc.) – ponad 12000. – Zaproponowaliśmy rozwiązanie techniczne, mające rozwiązać problem braku kompatybilności dwóch systemów roweru publicznego na terenie Łodzi. Chodzi o zmiany w oprogramowaniu. Decyzja należy jednak do zarządzających obydwoma systemami – Urzędu Miasta i Urzędu Marszałkowskiego – zastrzega.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź chce integracji dwóch miejskich systemów rowerowych

Komunikacja

Łódź chce integracji dwóch miejskich systemów rowerowych

Kasper Fiszer 07 grudnia 2018

Łódzkie: Jest czas, by zintegrować rower wojewódzki z miejskim

Komunikacja

Łódzkie: Jest czas, by zintegrować rower wojewódzki z miejskim

Kasper Fiszer 06 listopada 2018

Łódzki Rower Publiczny: Kolejny rekordowy sezon. Co w przyszłości?

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Kolejny rekordowy sezon. Co w przyszłości?

Roman Czubiński 30 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5