Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódź: Rower wojewódzki nie będzie zintegrowany z miejskim

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-10-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Rower wojewódzki nie będzie zintegrowany z miejskim
Wypożyczalnia rowerów miejskich przy stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Czy wojewódzki system rowerowy będzie miał jakiekolwiek praktyczne zastosowanie w Łodzi? Sieć samoobsługowych wypożyczalni obejmie wyłącznie przystanki kolejowe, a rowerów nie będzie można pozostawiać na stacjach Łódzkiego Roweru Publicznego.

Trwają przygotowania do otwarcia systemu roweru publicznego organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Będzie on umożliwiać przede wszystkim dojazd na stacje kolejowe w Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu, które są obsługiwane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Część wypożyczalni stanie również przy przystankach ŁKA na terenie Łodzi, w której funkcjonuje już rower miejski finansowany z kasy Urzędu Miasta Łodzi.

Bez dopłaty nie dojedziemy gdzie indziej niż na peron

Jak poinformował operator obu systemów, praktycznie nie będą one ze sobą zintegrowane. Rowerów miejskich nie będzie można więc pozostawić na stacji wojewódzkiej i na odwrót. – Ideą projektu Rowerowe Łódzkie jest udostępnienie użytkownikom narzędzi do wygodnego łączenia różnych środków transportu w łańcuchu podróży intermodalnych w formule bike – train – bike [rower – pociąg – rower – dop. kf]. W każdym z dziesięciu [objętych systemem roweru wojewódzkiego] miast zostanie uruchomiona siatka punktów wypożyczeń, użytkownik będzie więc mógł w mieście A wypożyczyć rower i wygodnie dojechać na dworzec, przesiąść się w pociąg i w mieście B kontynuować podróż rowerem lub innym środkiem transportu – mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

W samej stolicy regionu wojewódzkie stacje powstaną jednak wyłącznie przy przystankach kolejowych. Znacząco wypacza to sens przedsięwzięcia, bo rower miał uzupełniać system ŁKA, a nie zastępować go, podczas gdy siatka możliwych przemieszczeń de facto ograniczy się do relacji pomiędzy poszczególnymi dworcami. Choć rowery wojewódzkie mają być tzw. pojazdami czwartej generacji, co oznacza, że będzie można pozostawiać je na pewnym obszarze także poza wypożyczalniami, będzie się to wiązać z pobraniem z konta użytkownika 5 zł ponad standardową opłatę.

Nextbike: rowerzyści i tak będą zadowoleni

– Taka możliwość będzie dodatkowo płatna, jednak dzięki niej liczba miejsc, w które można dojechać rowerem, będzie praktycznie nieograniczona. System Rowerowe Łódzkie z pewnością będzie więc spełniał wszystkie oczekiwania zamawiającego i użytkowników – ocenia przy tym nasz rozmówca. – Kwestia integracji systemu Rowerowe Łódzkie z Łódzkiem Rowerem Publicznym nie była przedmiotem zamówienia, nie jest więc przedmiotem realizowanego w tej chwili kontraktu – dodaje.

– Taka integracja jest technicznie możliwa, ze względu jednak na różnice technologiczne (Rowerowe Łódzkie wyposażony będzie w rowery czwartej generacji, Łódzki Rower Publiczny to rowery trzeciej generacji wymagające stacji dokujących) i operacyjne (np. długość sezonu: Rowerowe Łódzkie to system całoroczny [a ŁRP nie funkcjonuje zimą]) wiązałoby się to z kosztami zarówno na etapie wdrożenia, jak i późniejszej obsługi systemów – zaznacza przedstawiciel Nextbike'a. Wskazuje także na potrzebę ustalenia z samorządami obu szczebli m.in. zakresu ewentualnej integracji, sposobu jej wprowadzenia i korekt w regulaminach usług. – W najbliższym czasie odbędą się rozmowy w tej sprawie – zapewnia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Robert Lech: Rower wojewódzki to szansa dla mieszkańców

Mobilność

Robert Lech: Rower wojewódzki to szansa dla mieszkańców

Roman Czubiński 25 lipca 2018

Łódzkie: Umowa na rower publiczny podpisana

Mobilność

Łódzkie: Umowa na rower publiczny podpisana

Roman Czubiński 24 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5