Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Uruchomienie dopiero w wakacje

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-05-13 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki Rower Publiczny: Uruchomienie dopiero w wakacje
fot. UMŁ
Nowy system roweru publicznego, zamiast w maju, zacznie działać dopiero w wakacje – informuje Urząd Miasta Łodzi. Samorząd tłumaczy opóźnienie wpływem pandemii COVID-19 na łańcuchy dostaw operatora systemu – firmy Homeport. Jak dotąd, po raz ostatni łodzianie mogli korzystać z Łódzkiego Roweru Publicznego w listopadzie 2019 r.

Przypomnijmy: po kilku przetargach, w których operatorów systemu nie udało się wyłonić, kolejne postępowanie wygrał Homeport. Umowę z firmą podpisano w styczniu bieżącego roku. Firma miała oddać do użytku pierwszych 50 stacji z 500 rowerami do połowy maja, a kolejnych 100 z 1000 rowerami – do połowy czerwca.

Według zapewnień władz miasta, technicznie rzecz biorąc, uruchomienie systemu samoobsługowych wypożyczalni w zakładanym terminie byłoby możliwe (trwa właśnie montaż stacji). – Niestety, pandemia zachwiała globalnym rynkiem i łańcuchem dostaw, dlatego start nowego systemu przełożony został na wakacje – tłumaczy samorząd. Słabym punktem są rowery, do których na rynku brakuje osprzętu, produkowanego na ogół w Azji. – W obecnych realiach na zamówienie powyżej 500 rowerów w całej Europie oczekuje się ok. 14 miesięcy. Wykonawca rozpoczął prace nad nowym systemem w ostatnim momencie, co pozwoliło, że nowe rowery mają pojawić się na naszym rynku w końcówce czerwca – czytamy w komunikacie magistratu.

Nie podano na razie terminu uruchomienia Łódzkiego Roweru Publicznego w drugiej odsłonie. – Od razu po otrzymaniu niezbędnych części rozpocznie ich montaż i wtedy będziemy mogli podać dokładną datę – zastrzegają władze miasta. Istnieją tylko ogólne założenia. Pierwsza transza rowerów powinna – według nich – zostać udostępniona łodzianom w lipcu. Stacje uzupełniające mają zacząć działać w sierpniu.

Umowa z Homeport będzie obowiązywała w latach 2021-2024 (choć być może, w związku z opisywanym poślizgiem, końcowy termin jej obowiązywania zostanie przesunięty). Za obsługę systemu przez cztery sezony Łódź zapłaci łącznie 26,4 mln zł. Podobnie jak w poprzedniej, obsługiwanej przez Nextbike odsłonie, nowy ŁRP będzie systemem trzeciej generacji (ze stacjami wyposażonymi w terminale). W lutym ujawniono szczegółową specyfikację nowych rowerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Jaki będzie nowy Rower Publiczny?

Mobilność

Łódź: Jaki będzie nowy Rower Publiczny?

Roman Czubiński 21 lutego 2021

Łódzki Rower Publiczny: Jest umowa z Homeport

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Jest umowa z Homeport

Roman Czubiński 19 stycznia 2021

Łódzki Rower Publiczny: O krok od podpisania umowy z Homeport

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: O krok od podpisania umowy z Homeport

Roman Czubiński 06 stycznia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5