Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Kontrowersje wokół budżetu na remont tramwaju

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-02-26 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zgierz: Kontrowersje wokół budżetu na remont tramwaju
Tramwaj w Zgierzufot. Kasper Fiszer
Zgierska opozycja wskazuje, że w budżecie Zgierza nie ma środków na remont trasy tramwajowej do Łodzi. Nie asygnowano ich na ten cel także w latach ubiegłych, co doprowadziło do wstrzymania ruchu w związku ze złym stanem technicznym. Być może dzielnica Proboszczewice będzie miała zapewniony alternatywny środek transportu do Łodzi.

– W budżecie Zgierza na rok 2018 nie ma żadnych pieniędzy na remont tramwaju – powiedział na niedawnej konferencji prasowej Andrzej Mięsok, radny miasta Zgierza i prezes Stowarzyszenia Samorządowego „Ziemia Zgierska” oraz wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Wspólnota Samorządowa „Nasz Zgierz”. Stwierdził też, że władze miasta lekceważą w ten sposób kwestię zabezpieczenia remontu tramwajowych linii 45 i 46, których kursowanie zostało zawieszone ze względu na zły stan techniczny. Podkreślał, że brak wyasygnowanych na ten cel środków nie ma charakteru jednorazowego.

Środków na remont nie przyznawano od lat

– Od 2012 r. były wielokrotnie składane wnioski do budżetu o niewielkie kwoty rzędu 400–500 tys. zł, które można by jednak wydawać regularnie – stwierdził, przypominając, że propozycje te nie były ostatecznie akceptowane. – Do tej pory nie było więc żadnej reakcji na problemy tramwaju. Dopiero w styczniu podjęto próbę pozyskania funduszy – powiedział o niedawnej uchwale dotyczącej wniosku o dofinansowanie przyznawane w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych przez stowarzyszenie Łódzki Obszar Metropolitalny.

To kolejny głos sugerujący, że niedawnej przerwy w ruchu tramwajowym dało się uniknąć. Wcześniej podobne stanowisko wyrażali inni lokalni politycy oraz społecznicy zrzeszeni w kilku organizacjach, m.in. fundacji ProKolej. Ci ostatni pisali w petycji adresowanej do wszystkich samorządów, że obniżanie poziomu oferty przewozowej, które można było obserwować w roku 2017 i wcześniej, mogło prowadzić do stopniowego zmniejszania się popytu na usługi komunikacyjne. To z kolei mogłoby ułatwić styczniową decyzję o wstrzymaniu przewozów, która była jednak podyktowana względami technicznymi.

Nowe rozwiązanie komunikacyjne dla Proboszczewic?

– Najważniejsze jest bezpieczeństwo pasażerów – komentował natomiast zawieszenie funkcjonowania linii 45 i 46 Bohdan Bączak, wiceprezydent Zgierza. Pod koniec stycznia ocenił on przygotowania we wspomnianej sprawie dotacji na remont krótkiego odcinka Helenówek (granica Łodzi i Zgierza) – Kurak (rozwidlenie tras na pl. Kilińskiego i do Ozorkowa) jako wkraczające w fazę finalną. Zauważył także, że likwidacja przewozów na linii ozorkowskiej oznacza problemy dla mieszkańców wysuniętej na północ dzielnicy Zgierza – Proboszczewic.

– Jesteśmy na ukończeniu prac nad zupełnie nowym połączeniem do Łodzi – mówił podczas konferencji prasowej w Urzędzie Miasta Łodzi. Na razie nie przedstawiono jednak żadnych konkretnych informacji w tej sprawie. Należy przy tym odnotować, że dla wielu podróżujących zastąpienie tramwaju autobusem Z46 oznacza spadek opłaty za przejazd, bo bilety jednorazowe wydawane są obecnie wyłącznie według taryfy czasowej, a rozkładowy czas przejazdu uległ znacznemu skróceniu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz. Stopniowo obniżano popyt na przewozy tramwajowe?

Komunikacja

Zgierz. Stopniowo obniżano popyt na przewozy tramwajowe?

Kasper Fiszer 19 lutego 2018

Ozorków: Samorządy sprawdzą koszty mniejszego remontu

Komunikacja

Ozorków: Samorządy sprawdzą koszty mniejszego remontu

Kasper Fiszer 14 lutego 2018

Zgierz: Ratunek dla tramwaju czy polityczny PR?

Komunikacja

Zgierz: Ratunek dla tramwaju czy polityczny PR?

Kasper Fiszer 12 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5