Partner serwisu
Przestrzeń

Zgierz bierze się za tramwaj 46. Pozytywna ocena wniosku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Zgierz bierze się za tramwaj 46. Pozytywna ocena wniosku
fot. WU
Władze Zgierza poinformowały o przygotowaniach do powrotu linii tramwajowej 46 do granic miasta. Wniosek aplikacyjny z projektem otrzymał pozytywną ocenę. – Linia tramwajowa 46 wróci – to już fakt, nie obietnice – wskazuje Przemysław Staniszewski, prezydent miasta.

Jak poinformował prezydent Zgierza, przygotowany przez miasto wniosek aplikacyjny „Rozwój transportu niskoemisyjnego na rzecz zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Zgierza” o wartości 90 mln zł otrzymał pozytywną ocenę. Wkład własny Zgierza wyniesie 15%, czyli ok. 13,5 mln zł.

Główną część projektu stanowi przebudowa trasy tramwajowej – układu torowego, sieci trakcyjnej, zasilania, przystanków tramwajowych – na odcinku od węzła Kurak do Proboszczewic. – Zakładam, że linię będą mogły obsługiwać również tramwaje z wagonami dwukierunkowymi – informuje Przemysław Staniszewski, prezydent miasta.

Przewidziano też działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym niezbędną przebudowę skrzyżowań, prace odtworzeniowe, jak i również uwzględnienie buspasów na części modernizowanego odcinka. W skład projektu wchodzi też: budowa parkingów przesiadkowych bike&ride, park&ride, inteligentne systemy transportowe, budowa ciągów rowerowych lub pieszo-rowerowych od węzła Kurak w kierunku granicy z Łodzią.

W sumie długość nieczynnej linii tramwajowej w granicach Zgierza to ok. 3,8 km. To część dłuższej trasy, prowadzącej przez gminę wiejską Zgierz, do Ozorkowa. Przewozy na linii 46 do Ozorkowa i 45 do pl. Kilińskiego w Zgierzu zawieszono na początku 2018 r. Ruch na krótszej odnodze do pl. Kilińskiego udało się wznowić – po przebudowie infrastruktury – pod koniec 2021 r. Perspektywy powrotu tramwajów na całą trasę linii 46 do Ozorkowa – poza granicami Zgierza – są natomiast na razie mgliste.

W tym roku tramwaje mają wrócić na inną trasę podmiejską – do Konstantynowa Łódzkiego. Jeżeli chodzi o dalszy odcinek trasy, to władze podłódzkiej gminy Lutomiersk rozpoczęły formalne starania o środki unijne na modernizację zdegradowanej infrastruktury tramwajowej na swoim terenie. Projekt będzie oceniany najpierw przez Łódzki Obszar Metropolitalny, a później przez łódzki urząd marszałkowski. Jeśli procedura przebiegnie pomyślnie, dotacja może zostać przyznana w trybie pozakonkursowym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5