Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ostatnie elementy obudowy tuneli dla metra na Woli gotowe. Trzeba było aż spowolnić tarcze

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-07-30 16:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ostatnie elementy obudowy tuneli dla metra na Woli gotowe. Trzeba było aż spowolnić tarcze
fot. Metro Warszawskie
Drążenie tuneli metra na obecnie budowanym odcinku II linii metra na Woli idzie w znakomitym tempie. Tarcze drążące swoje ostatnie odcinki tuneli musiały zostać spowolnione, gdyż wykonawca nie nadążał z odprowadzaniem urobku. Fabryka tubingów na Marywilskiej zakończyła też produkcję elementów obudów tuneli.

Jak informuje wykonawca zachodniego odcinka II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego, w sobotę 28 lipca zakończyła się produkcja tubingów dla obudowy drążonych tuneli. Ostatni pierścień o średnicy ok. 6,5 m, składający się z pięciu elementów, nosi numer 3408, a jego produkcja ruszyła 24 lipca. – Tubingi jeszcze nie wyjechały z Marywilskiej. Będą jeszcze „dojrzewać” – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.

Harmonogram zakłada, że ostatnie elementy z Marywilskiej wyruszą 20 sierpnia i będą wykorzystywane przez Marię drążącą południowy tunel do stacji C9 Rondo Daszyńskiego. – Zmienił się cykl produkcyjny, jeżeli chodzi o układanie tubingów. By było szybciej, są one podawane do tarczy bezpośrednio z Płockiej. Dzięki temu nie tracimy czasu na ich dowóz dołem ze stacji C6 Księcia Janusza – mówi Sawicki. Na stacji C8 Płocka jest jednak miej miejsca na składowanie, dlatego też gotowe elementy muszą dłużej czekać na Marywilskiej. Jednocześnie dalej taśmociągami do stacji Księcia Janusza odprowadzany jest urobek.

Okazuje się jednak, że tempo pracy tarcz jest jednak zbyt dobre. – Musieliśmy spowolnić pracę tarcz o jeden pierścień na dobę, gdyż nie nadążaliśmy z urobkiem – mówi rzecznik wykonawcy. Jak informowała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, w piątek 27 lipca tarcza Krystyna, która teraz drąży tunel północny między stacjami C8 Płocka i C9 Rondo Daszyńskiego, którym będą jeździć pociągi z centrum na Wolę, wydrążyła od Płockiej 498 m tunelu i znajdowała się w wentylatorni szlakowej V09 na wysokości skrzyżowania Kasprzaka i Rogalińskiej. Tarcza ułożyła 328 pierścieni. – Na Rondzie Daszyńskiego, gdzie zakończy pracę, spodziewamy się jej między 16 a 18 sierpnia – mówi Bartosz Sawicki. To kilka miesięcy wcześniej niż zakładano – pierwotnie Krystyna miała dotrzeć do Ronda Daszyńskiego w listopadzie.

Maria, wykonująca tunel równoległy dla pociągów z Woli do centrum, w piątek była na 245 metrze i ułożyła 160 pierścieni. Znajdowała się wówczas pod parkingiem przed budynkiem Płocka 4. – Na Rondzie Daszyńskiego spodziewamy się jej pod koniec sierpnia – mówi Sawicki. Pierwotnie miała tam dotrzeć w grudniu.

Zgodnie z umową budowa odcinka zachodniego II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego powinna zakończyć się w listopadzie 2019 r. Trzy nowe stacje zostaną udostępnione jednak dopiero po odbiorach, które mogą potrwać kilka miesięcy.

Fabryka na Marywilskiej nie zostanie zamknięta wraz z wypuszczeniem ostatniego tubingu czy też zakończeniem kontraktu. Składowane są tam elementy tarcz, które wykonawcy – Gulermak i Astaldi – będą wykorzystywać do drążenia kolejnych odcinków II linii metra. Konsorcjum tych firm było jedynym startującym w przetargu na budowę ostatniego wschodniego-północnego odcinka II linii metra na Bródno. Metro Warszawskie zaakceptowało ofertę. Teraz trwają jeszcze formalności przed podpisaniem umowy. Firmy Astaldi i Gulermak wygrały również przetarg na projekt i budowę ostatniego zachodniego odcinka II linii metra od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz z STP Mory. O zdobycie tego zamówienia walczyła też chińska firma Sinohydro, która odwoływała się od tego wyniku do Krajowej Izby Odwoławczej. Arbitrzy nie uznali jednak racji tego wykonawcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS