We wtorek 3 lipca ze stacji C8 Płocka, znajdującej się na budowanym zachodnim odcinku II linii metra na Wolę, wyruszyła tarcza TBM Krystyna. To ostatni odcinek na jej trasie między stacjami C6 Księcia Janusza a C9 Rondo Daszyńskiego. Krystyna powinna zakończyć pracę w połowie sierpnia, czyli znacznie wcześniej niż pierwotnie zakładano.
Tarcza Krystyna rozpoczyna drążenie kolejnego odcinka II linii metra na Woli. Dzisiaj (3 lipca) po godz. 13:00 tarcza wystartowała ze stacji C8 Płocka. Jej zadaniem jest wydrążenie tunelu północnego dla pociągów jadących z centrum na Wolę.
To już ostatni odcinek na trasie Krystyny. Wcześniej wykonała już odcinki od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C7 Młynów i od stacji C7 Młynów do stacji C8 Płocka. Na Płocką
dotarła pod koniec maja. Tutaj przeszła przegląd i została przeciągnięta na drugą stronę korpusu stacji.
W sumie tarcza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego, gdzie zakończy pracę, ma 961 m. Biorąc pod uwagę dotychczasowe średnie tempo, powinna tam dotrzeć w połowie sierpnia. Maszyna będzie musiała przejść pod blokami między Płocką a Skierniewicką. Biorąc pod uwagę obecnie obowiązujący harmonogram, Krystyna zakończy prace o trzy miesiące wcześniej niż planowano.
Jeden odcinek do wydrążenia został także Marii, która do Płockiej
dotarła w połowie czerwca. Jej zadaniem jest wykonanie równoległego tunelu południowego dla pociągów jadących z Woli do centrum i na Pragę. Na Rondzie Daszyńskiego powinna zjawić się w połowie września.