Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Maria – druga z tarcz – dotarła na Płocką. Dwa odcinki tunelowe gotowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-06-16 15:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Maria – druga z tarcz – dotarła na Płocką. Dwa odcinki tunelowe gotowe
fot. Paweł Siedlecki
Oba tunele łączące stacje C7 Młynów i C8 Płocka na budowanym zachodnim odcinku II linii metra są już gotowe. Tarcza Maria, drążąca tunel południowy, dla pociągów w kierunku centrum i Pragi, przebiła się dzisiaj na stację Płocka.

Budowniczowie zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego – mogą pochwalić się dobrym tempem drążenia tuneli. Prace przy drążeniu tunelu na odcinku zachodnim II linii metra na Wolę rozpoczęły się w połowie lutego. Wówczas z komory startowej przy stacji C6 Księcia Janusza wystartowała Krystyna, która drąży tunel północny, przeznaczony w przyszłości dla pociągów jadących z centrum na Wolę. Mniej więcej miesiąc później dołączyła do niej Maria, wykonująca równoległy tunel południowy, którym pojadą pociągi w kierunku centrum i Pragi.

Pierwszym przystankiem na trasie tarcz była stacja C7 Młynów. Tarcza Krystyna wystartowała z Młynowa 30 kwietnia. Na Płocką przebiła się 29 kwietnia, po pokonaniu 631 metrów. Natomiast Krystyna ruszyła z Młynowa 21 maja. Do pokonania miała nieco krótszy dystans, wynoszący 614 m. Dzisiaj (16 czerwca) po południu Maria przebiła się na stację C8 Płocka. Oznacza to, że oba tunele łączące stacje C7 Młynów i C8 Płocka są wydrążone. Obie tarcze ukończyły już dwa z trzech odcinków tunelowych na swoje trasie od stacji C6 Księcia Janusza, z której pierwotnie wyruszyły, do stacji C9 Rondo Daszyńskiego, do której zmierzają.

Pierwsza w dalszą podróż z Płockiej ma wyruszyć Krystyna. Wykonawca zapowiada, że stanie się to pod koniec czerwca. Pierwotnie zakładano, że Krystyna i Maria dotrą do Ronda Daszyńskiego odpowiednio w listopadzie i grudniu tego roku. Obecnie wykonawca zakłada, że stanie się to wczesną jesienią. Wszystkie prace budowlane na odcinku zachodnim II linii od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza powinny zakończyć się w listopadzie 2019 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro unieważnia toczący się przetarg na odcinek II linii na Bemowo

Prawo & Finanse

Metro unieważnia toczący się przetarg na odcinek II linii na Bemowo

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2018

Metro na Bemowo: Oferty o miesiąc później – pod koniec czerwca

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Oferty o miesiąc później – pod koniec czerwca

Witold Urbanowicz 11 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS