Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska: Po rezygnacji z tunelu oferty nie takie drogie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-07-02 16:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Gdańska: Po rezygnacji z tunelu oferty nie takie drogie
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK otworzyły oferty na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska w ramach przygotowań do zwiększonego ruchu na czas remontu linii średnicowych. Po ograniczeniu zakresu i rezygnacji z budowy dodatkowego tunelu pieszego złożone oferty są zbliżone do oczekiwań finansowych zarządcy infrastruktury.

Przedmiotem trzeciego już przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach dostosowania Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie. Po dwóch nieudanych postępowaniach PKP PLK zmieniły i ograniczyły zakres prac. Wcześniej planowane były dwie kładki po zachodniej i wschodniej stronie stacji oraz dodatkowy tunel po zachodniej stronie. Teraz zarządca infrastruktury z tunelu zrezygnował.

Jedna z dalej planowanych kładek po powstać po zachodniej stronie stacji. Umożliwi ona dojście do ul. Kłopot. Druga kładka jest planowana po wschodniej stronie – służyć będzie jako łącznik między peronem a wiaduktem w ciągu Andersa i Mickiewicza. Ponadto istniejący tunel dla pieszych zostanie przebudowany – na każdy peron prowadzić będą dwa ciągi schodów ruchomych.

W poniedziałek 1 lipca minął termin składania ofert. Teraz PKP PLK mogą mówić o szczęściu: oferty nie odbiegają tak bardzo od oczekiwań zamawiającego. Budżet określony został na 77,79 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty, które zaproponowało kwotę 77,54 mln zł brutto i 13 miesięcy realizacji. Niewiele drożej wypada spółka Sarinż (wcześniej Serso), która jest gotowa wykonać prace za 78,96 mln zł brutto w ciągu 12 miesięcy. Najdrożej wypada Intop Warszawa, który proponuje 86,1 mln zł brutto i 14 miesięczny okres realizacji. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz termin realizacji (20%). W tej sytuacji, jeśli wszystkie oferty są ważne, największe szanse na zwycięstwo ma firma Mosty.

Umowa z wykonawcą ma być podpisana w tym roku, co umożliwi rozpoczęcie prac w I kwartale 2020 r. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych jest planowana od 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa Gdańska z kładkami, ale bez tunelu. Nowy zakres

Przestrzeń

Warszawa Gdańska z kładkami, ale bez tunelu. Nowy zakres

Witold Urbanowicz 20 maja 2019

Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Przestrzeń

Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Witold Urbanowicz 11 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5