Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rusza przetarg na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Nowy tunel i dwie kładki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Rusza przetarg na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Nowy tunel i dwie kładki
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK ogłosiły przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska z myślą o obsłudze zwiększonych potoków podróżnych w czasie zamknięcia linii średnicowej. Na stacji pojawią się dodatkowy tunel oraz dwie kładki. Jedna z nich wreszcie umożliwi wygodne dojście do wiaduktu w ciągu Andersa.

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują przebudowę linii średnicowej, która ma się rozpocząć w 2020 r. Jeszcze nie zdecydowano, czy w jednym czasie będą remontowane linia podmiejska i dalekobieżna, czy też prace będą prowadzone oddzielnie na dwóch liniach. Wariant realizacji prac ma zostać wybrany jesienią.

Wiadomo jednak, że większość dalekobieżnego ruchu przelotowego ma zostać przekierowana na Warszawę Gdańską, a stacja w obecnym kształcie – z jednym tunelem na perony – nie będzie w stanie obsłużyć znacznie zwiększonych potoków podróżnych. Dlatego też PKP PLK planują jej znaczną rozbudowę.

Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót w zakresie dostosowania infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Gdańska do obsługi zwiększonej liczby pasażerów. Zakres prac opisany w programie funkcjonalno-użytkowym przewiduje budowę nowego przejścia podziemnego po zachodniej stronie stacji z łącznikiem prowadzącym do istniejącego tunelu, a także projektowanego nowego dworca z budynkami biurowymi. Przejście o szerokości minimalnej 9,5 m będzie kończyć się bezpośrednio za peronem 4. Na każdy peron prowadzić będzie jeden ciąg schodów ruchomych, schody zwykłe oraz winda. Posadzka oraz schody zwykłe zostaną wykonane z płyty żelbetowej, ściany zostaną obłożone okładziną z paneli aluminiowych perforowanych w kolorze białym oraz antracytowym, a sufit podwieszany zostanie wykonany z paneli z siatki w kolorze antracytowym.


mat. PKP PLK

W istniejącym tunelu, łączącym perony z dworcem, stacją metra, przystankami tramwajowymi, ul. Słomińskiego po południowej stronie, a także ul. Krajewskiego po północnej stronie, schody zwykłe zostaną zamienione na ruchome (na każdy peron dwa biegi). Powstać mają też zadaszona kładka wschodnia, łącząca perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz kładka zachodnia, łącząca perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Na perony będzie można dostać się za pomocą zadaszonych schodów zwykłych i windy. Rozbudowany ma zostać też system informacji pasażerskiej. Wydłużone zostaną też wiaty przystankowe, które obejmą całą długość peronu – między kładkami.

Termin składania ofert mija 24 września. O wyborze zadecydują cena (70%) oraz termin realizacji (30%). Prace mają zostać wykonane w terminie, który nie przekracza 20 miesięcy. Szacowana wartość zamówienia wynosi 54,3 mln zł netto.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska

Komunikacja

Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska

PKP S.A. 27 września 2024

Wybrany wykonawca nowego tunelu na Warszawie Gdańskiej

Przestrzeń

Kto zbuduje tunel na Warszawie Gdańskiej? Siedem ofert

Przestrzeń

Kto zbuduje tunel na Warszawie Gdańskiej? Siedem ofert

Witold Urbanowicz 27 listopada 2023

Warszawa Gdańska. Nowy peron w grudniu, zamieszanie z pozwoleniami

Przestrzeń

Warszawa Gdańska: Peron 5 się opóźnia, bo… PLK chce go wydłużyć

Przestrzeń

Zobacz również:

Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska

Komunikacja

Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska

PKP S.A. 27 września 2024

Wybrany wykonawca nowego tunelu na Warszawie Gdańskiej

Przestrzeń

Kto zbuduje tunel na Warszawie Gdańskiej? Siedem ofert

Przestrzeń

Kto zbuduje tunel na Warszawie Gdańskiej? Siedem ofert

Witold Urbanowicz 27 listopada 2023

Warszawa Gdańska. Nowy peron w grudniu, zamieszanie z pozwoleniami

Przestrzeń

Warszawa Gdańska: Peron 5 się opóźnia, bo… PLK chce go wydłużyć

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij