PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na rozbudowę infrastruktury pasażerskiej stacji Warszawa Gdańska. Zamówienie obejmuje m.in. projekt i budowę zachodniego przejścia pod torami na stacji Warszawa Gdańska. Powstaną nowe zadaszenia na peronach.
Infrastruktura stacji Warszawa Gdańska
nie radzi sobie ze zwiększonym ruchem pasażerskim. Sytuacja na Warszawie Gdańskiej od dawna rodzi obawy o bezpieczeństwo podróżnych – tym bardziej, że liczba pasażerów i odprawianych pociągów ma wzrosnąć. Stacja ta ma przejąć obsługę
zdecydowanej większości ruchu dalekobieżnego w trakcie modernizacji linii średnicowej. PKP PLK dobudowały niedawno jednokrawędziowy peron nr 5 (de facto czwarty).
W celu poprawy sytuacji PKP PLK ogłosiły w październiku przetarg na projekt i budowę zachodniego tunelu (którego realizacji wcześniej zaniechano). Z peronami będzie on skomunikowany za pomocą schodów stałych, ruchomych (góra-dół) i wind. Przewidziano nowe wyjście po stronie ul. Indrzejczyka. Po południowej stronie przewidziano łącznik do istniejącego tunelu – na wysokości wejścia do budynku dworca kolejowego. Zadaniem wykonawcy będzie też wykonanie zadaszenia w postaci długich wiat sektorowych nad peronami 2, 3, 4 i 5 (istniejące zadaszenia zostaną rozebrane). W skład zamówienia wchodzi także budowa jednolitego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, jak również „infrastruktury sieciowej na całej stacji Warszawa Gdańska”. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął pod koniec listopada. W sumie wystartowało siedem firm z ofertami na kwoty od 98,3 mln zł do 190,5 mln zł brutto. Wczoraj (7 marca) postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrała firma PORR, która złożyła najtańszą ofertę. Teraz wybór musi się uprawomocnić.
Na realizację przeznaczono 21 miesięcy. Na etapie opracowania koncepcji programowo-przestrzennej wykonawca dokumentacji projektowej ma zaproponować rozwiązania techniczne najbardziej korzystne z punktu widzenia ograniczeń w ruchu pociągów.