Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na trasę tramwajową od Grójeckiej do Rakowieckiej – między Ochotą i Mokotowem. To środkowy odcinek trasy, która docelowo ma połączyć Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów (tzw. tramwaj do Wilanowa).
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla tzw. odcinka C trasy do Wilanowa. Prowadzi on od skrzyżowania Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha, przez ulice Banacha i Rostafińskich (skrajem Pola Mokotowskiego) do skrzyżowania św. Boboli i Rakowieckiej. Przedsięwzięcie obejmować będzie przebudowę istniejącego torowiska w ul. Banacha z pętlą tramwajową i zapleczem ekspedycyjnym oraz w ciągu Rakowieckiej (do wysokości Opoczyńskiej) oraz przebudowę pasa drogowego w zakresie niezbędnym do budowy torowiska. W sumie to ok. 2,1 km torowiska, w tym 1,5 km nowych torów. Opcja obejmuje wsparcie w trakcie przetargu na roboty i nadzór autorski. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy 10 maja. Wystartowały cztery podmioty z ofertami na kwoty od 4,034 mln zł do 8,856 mln zł. Budżet na ten cel wynosił 4,059 mln zł, w tym 3,653 mln zł na zadanie podstawowe. Dziś (29 lipca) postępowanie zostało rozstrzygnięte. O wyborze zdecydowały cena (90%) oraz doświadczenie personelu (10%). Wygrała firma Databout, która złożyła najtańszą ofertę.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na całość – łącznie z nadzorem nad realizacją prac – przeznaczono ponad siedem lat. Nadzór autorski przewidziano w latach 2028/29. Realizacja inwestycji ma być możliwa dzięki niedawnemu
dokapitalizowaniu spółki Tramwaje Warszawskie.
mat. TW