Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie dopuszczają producentów taboru spoza UE

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Tramwaje Warszawskie dopuszczają producentów taboru spoza UE
fot. Martyn Janduła
Tramwaje Warszawskie skorygowały warunki udziału w przetargu na dostawy 123 tramwajów jedno- i dwukierunkowych o dwóch długościach, z opcją na kolejne 90 wozów. Zniesiono wymagania w zakresie doświadczenia w dostawach tramwajów do państw unijnych bądź takich, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców. Zmiana ta, wprowadzona na wniosek potencjalnie zainteresowanych wykonawców, ma zwiększyć konkurencyjność postępowania.

Na początku lutego Tramwaje Warszawskie ogłosiły ogromny przetarg na dostawy 213 tramwajów, na co składają się 123 wozy w zamówieniu podstawowym i 90 pojazdów ramach opcji. Zadaniem producenta w zadaniu podstawowym będzie dostawa 85 tramwajów dwukierunkowych oraz 18 pojazdów jednokierunkowych o długości do 33 m, a także 20 wozów krótszych, o długości do 24 m. Prawo opcji obejmuje z kolei 45 tramwajów dwukierunkowych i tyle samo jednokierunkowych o długości do 33 m.

Pierwotne warunki zakładały konieczność wykazania się doświadczeniem w dostawie w okresie ostatnich trzech lat co najmniej 15 fabrycznie nowych tramwajów – w ramach nie więcej niż dwóch umów – z napędem energoelektronicznym, a także niską podłogą, czyli taką, która na całej długości jest całkowicie płaska lub zmienia łagodnie i bezstopniowo swoją wysokość, a ponadto spełnia warunek nieprzekraczania wysokości liczonej od poziomu główki szyny, określonej dla stref drzwiowych na 350 mm, dla stref nad wózkami na 500 mm i dla stref pozostałych na 380 mm.

Tramwaje te musiały, wykazane w ramach doświadczenia, musiały uzyskać dopuszczenie do eksploatacji (homologację) w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców. Tramwaje Warszawskie intencję takiego wymogu wyjaśniały chęcią zagwarantowania, że wykonawca będzie „dysponował wiedzą i doświadczeniem w dostawie tramwajów, których dopuszczenie do ruchu nastąpiło na podstawie przepisów gwarantujących, że tramwaje te spełniają określone normy”.

Ostatecznie jednak spółka Tramwaje Warszawskie warunek o dostawach tramwajów dla państw unijnych i mających odpowiednie umowy z UE wykreśliła. Zamawiający zmianę wyjaśniał większą konkurencyjnością oraz wystarczającymi zapisami w specyfikacji zamówienia, które będą gwarantować jego należytą realizację – w tym prawo do kontroli procesu produkcyjnego.

Skorygowany termin składania ofert mija 25 kwietnia br. Na razie zamawiający udzielił odpowiedzi na 333 pytania od wykonawców. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi blisko 1,9 mld zł netto, czyli ponad 2,3 mld zł brutto.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5