Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj Stadler Metelica już w Boliwii. Wcześniej testowano go w Olsztynie

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2019-09-21 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj Stadler Metelica już w Boliwii. Wcześniej testowano go w Olsztynie
fot. Stadler
Tramwaj Metelica dotarł właśnie do Boliwii na potrzeby nowej sieci tramwajowej w Cochabambie. To pierwszy pojazd z zamówionych 12 sztuk. Wcześniej jeden z egzemplarzy był testowany w Olsztynie.

– Pierwszy tramwaj Metelica Stadlera przybył do boliwijskiego miasta Cochabamba na początku tego tygodnia. Wkrótce rozpocznie się jazda testowa dla dwunastu pojazdów, które Stadler dostarcza do Ameryki Południowej – pochwalił się producent.

Czwarte co do wielkości miasto w Boliwii będzie pierwszym ośrodkiem w kraju dysponującym nowoczesnym systemem elektrycznego transportu szynowego. Do Boliwii trafi łącznie 12 wozów. Ich produkcja odbywa się w fabryce Stadlera w Mińsku na Białorusi.

Pod koniec czerwca gotowe były już dwa pojazdy. Tramwaj z numerem taborowym 4010-01 trafił na testy do Olsztyna. Przeszedł serie testów dynamicznych i hamulcowych. Zbadany został także poziom hałasu i płynności jazdy oraz oceniany był pod kątem zgodności z obowiązującymi normami. W tym czasie skład z numerem 4010-02 wyruszył drogą morską z portu w Kłajpedzie do portu Arica w Chile. Na koniec drogą lądową przetransportowany został do Cochabamby.

Pojazd Metelica wyposażony jest w standardowy rozstaw kół 1435 mm. Ma on trzy człony, długość 33,76 m oraz szerokość 2,5 metra. Tramwaj pomieści do 221 pasażerów (przy 4 os. na metr kw.) lub 376 (przy 8 os. na m kw.) przy 66 miejscach siedzących w układzie 2+2 i jednoczesnej przestrzeni dla czterech wózków inwalidzkich. Pojazd jest lekki – 46,5 tony – i ma mieć możliwość rozwinięcia prędkości do 80 km/h. Układ osi to Bo' 2' 2' Bo. Producent gwarantuje nacisk na oś do 10 ton. Po obu stronach tramwaju znajduje się pięć par drzwi. Na całej długości składu pojazd jest niskopodłogowy.

Tramwaje połączą miejscowości Sacaba, Cercado, Colcapirua, Quillacollo, Vinto i Sipe Sipe z Cochabambą, zapewniając transport dla ponad miliona osób.


fot. Stadler

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Stadler wygrywa przetarg na dostawy do 50 tramwajów do Berna

Komunikacja

Stadler wygrywa przetarg na dostawy do 50 tramwajów do Berna

Witold Urbanowicz 05 września 2019

Stadler bliżej dostaw 1500 wagonów metra dla Berlina

Komunikacja

Stadler bliżej dostaw 1500 wagonów metra dla Berlina

Artur Bogdanowicz 01 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5