Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szwajcaria. Stadler dostarczył nowe pociągi dla kolei górskiej Lauterbrunnen-Mürren

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Stadler dostarczył nowy tabor do obsługi zębatej kolei górskiej Lauterbrunnen-Mürren (BLM) w Alpach Berneńskich w Szwajcarii. Najnowsze składy zaczną kursować latem w trybie mieszanym, na przemian z istniejącymi pociągami na odnowionej wąskotorowej linii między Grütschalp i Mürren.

Nowe pociągi kolei dla szwajcarskiej linii górskiej pozwolą przewoźnikowi spełnić wymogi federalnej ustawy o równouprawnieniu osób niepełnosprawnych. Dodatkowo zwiększy się przepustowość i skróci czas przejazdu dzięki zwiększeniu prędkości maksymalnej z 30 do 50 km/h. Pomoże to zwiększyć atrakcyjność wolnej od ruchu samochodowego wioski Mürren – położonej 1639 m n.p.m.

Kolej górska Lauterbrunnen-Mürren to tak naprawdę połączenie kolei linowej z doliny Lauterbrunnen do górskiej stacji Grütschalp, a następnie przesiadka do kolei wąskotorowej o rozstawie 1000 mm prowadzącej dalej do wioski i kurortu Mürren. – Cieszymy się, że możemy zaoferować mieszkańcom i gościom jeszcze większy komfort i jakość dzięki temu ważnemu i wyjątkowemu połączeniu z wioską Mürren – mówi Urs Kessler, dyrektor Jungfraubahn Holding, właściciela kolei Lauterbrunnen-Mürren.

Dostawy nowego taboru oznaczają zakończenie czteroletniego projektu renowacji kolei zębatej. Wartość tego przedsięwzięcia to 63 mln franków szwajcarskich, czyli ponad 270 mln zł. Obecnie po linii zębatej kursują cztery składy z lat 1966-67 oraz stary wagon silnikowy z 1913 roku. 4-kilometrowa trasa jest w całości jednotorowa, a składy mogą się mijać jedynie na stacji Winteregg. Podróż koleją zębatą trwa ok. 12 minut. Nowe składy mają w ciągu najbliższych kilku lat zastąpić stare pojazdy. Pociągi od Stadlera posiadają przede wszystkim niską podłogę. Nowy tabor będzie gotowy do eksploatacji w czerwcu 2024 roku. Dzięki możliwości osiągnięcia wyższej prędkości, będą kursować co 15 minut.

W ramach modernizacji górskiej linii wybudowano toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych w Grütschalp oraz windy na odnowionej stacji Mürren. Remont objął ponadto przejście w Winteregg oraz także samą stację, na której zamontowano windy. Zmodernizowano zaplecze techniczne w Grütschalp i odnowiono infrastrukturę kolejową pomiędzy Grütschalp i Mürren. Na linii ułożono kilka tysięcy ton podsypki, ok. 8 tys. drewnianych podkładów z drewna dębowego oraz 9,6 tys. metrów torów.

– Jako szwajcarski producent mamy tym większą przyjemność wnieść wkład w szwajcarską infrastrukturę kolejową dzięki nowym zespołom trakcyjnym dla kolei zębatej Grütschalp-Mürren. Nowe zespoły trakcyjne oferują nie tylko maksymalny komfort dzięki przestronnym panoramicznym oknom i wygodnym siedzeniom, ale także nowoczesny system informacji pasażerskiej – mówi Dennis Laubbacher, dyrektor generalny Stadler Bussnang.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy. Stadler prezentuje Tramlinka dla Gothy [wizualizacja]

Komunikacja

Niemcy. Stadler prezentuje Tramlinka dla Gothy [wizualizacja]

Farsewicz Przemysław 24 czerwca 2025

Szwajcaria. Bazylea uruchamia nowe tramwaje od Stadlera

Komunikacja

Szwajcaria. Bazylea uruchamia nowe tramwaje od Stadlera

Przemysław Farsewicz 05 października 2024

InnoTrans. Stadler pokaże tramwaj dwusystemowy dla Niemiec i Austrii

Komunikacja

Najdłuższy pociąg pasażerski świata (zdjęcia)

Komunikacja

Stadler jeszcze nie podpisze gigantycznej umowy z SBB. Odwołanie Alstom

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Niemcy. Stadler prezentuje Tramlinka dla Gothy [wizualizacja]

Komunikacja

Niemcy. Stadler prezentuje Tramlinka dla Gothy [wizualizacja]

Farsewicz Przemysław 24 czerwca 2025

Szwajcaria. Bazylea uruchamia nowe tramwaje od Stadlera

Komunikacja

Szwajcaria. Bazylea uruchamia nowe tramwaje od Stadlera

Przemysław Farsewicz 05 października 2024

InnoTrans. Stadler pokaże tramwaj dwusystemowy dla Niemiec i Austrii

Komunikacja

Najdłuższy pociąg pasażerski świata (zdjęcia)

Komunikacja

Stadler jeszcze nie podpisze gigantycznej umowy z SBB. Odwołanie Alstom

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij