Stadler opublikował wizualizację tramwaju, jaki zostanie dostarczony do niemieckiego miasta Gotha. Pojazdy bazują na platformie Tramlink. Będą to pierwsze zakupy nowych wozów dla miasta od 1982 roku.
Thüringer Waldbahn und Straßenbahn Gotha GmbH, czyli miejski operator komunikacji tramwajowej,
zamawia łącznie 10 tramwajów. Cztery pojazdy znalazły się w zamówieniu podstawowym, natomiast pozostałych sześć zostało objętych prawem opcji. Pojazdy będą miały 32 metry długości i powstaną w wersji dwukierunkowej. Szerokość pojazdów wyniesie 2,45 metra. Kontrakt na zakup czterech pojazdów opiewa łącznie na 24,6 mln euro, z czego 10 mln zapewni kraj związkowy Turyngia, a resztę wkładu pokryją środki operacyjne operatora i pożyczka. Cena jednego pojazdu wynosi 6,15 mln euro.
– Umowa w pierwszej fazie obejmuje cztery pojazdy. Ponadto istnieje możliwość elastycznego rozszerzenia floty o maksymalnie sześć kolejnych tramwajów w ramach dwóch opcji, odpowiednio na cztery i dwie jednostki. Ta elastyczna struktura zamówienia umożliwia Gotha reagowanie na przyszłe zmiany w sektorze mobilności zgodnie z popytem. Oprócz dostawy pojazdów umowa obejmuje również kompleksowe usługi utrzymania – mówi Karl-Heinz Koch, dyrektor Thüringer Waldbahn und Straßenbahn Gotha GmbH. – Dzięki tramwajom Tramlink inwestujemy w przyszłość lokalnego transportu w regionie Gotha. Nowe pojazdy nie tylko oferują większy komfort i lepszą dostępność, ale także przyczynią się do znacznej redukcji kosztów utrzymania. To duży krok dla naszych pasażerów i naszego miasta – dodaje.
Tramwaje Tramlink dla Gothy będą dwukierunkowe i całkowicie niskopodłogowe. Długość pojazdów wyniesie 32,5 metra. Tramwajami podróżować będzie mogło 180 pasażerów, w tym 50 na miejscach siedzących. Szerokość pojazdów wyniesie 2,45 metra. Nie zabraknie specjalnie zaprojektowanych przestrzeni dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, systemów łączności z motorniczym i przycisków alarmowych, zapewni bezpieczeństwo i dostępność dla wszystkich pasażerów. Wejście do pojazdów zapewni pięć par drzwi po obu stronach tramwajów.
To pierwszy raz, kiedy od końca lat 80. zakupiono nowe tramwaje. Ostatnie nowe tramwaje pochodzą z 1981 i 1982 roku, kiedy to do miasta dotarły z Czechosłowacji pojazdy Tatra KT4D. Następnie eksploatacja linii opierała się w późniejszych latach już na używanych tramwajach. Dzisiaj we flocie znajduje się dziesięć pojazdów KT4D w różnych zmodyfikowanych wersjach, trzech częściowo niskopodłogowych tramwajów Düwag GT8NF z Mannheim oraz pięciu częściowo niskopodłogowych pojazdów z Bazylei w Szwajcarii (Schindler/Siemens Be 4/8).
Dostawa tramwajów Tramlink spodziewana jest pod koniec 2027 roku, a ich wejście do eksploatacji – po zatwierdzeniu przez organy nadzoru technicznego – najpóźniej latem 2028 roku.