Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Reklamoza w metrze. ZTM zgłasza uwagi, wchodzi biuro audytu z Ratusza

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Reklamoza w metrze. ZTM zgłasza uwagi, wchodzi biuro audytu z Ratusza
fot. WU
Nowe wielkie nośniki reklamowe, które pojawiają się na stacjach I linii metra, nie przestają budzić kontrowersji. Pomimo wcześniej wydanych zgód i akceptacji uwagi do efektów prac zgłasza Zarząd Transportu Miejskiego, który zleca Metru przewozy. Sprawie reklam w kolei podziemnej przyjrzy się też miejskie biuro audytu. – Kształt tego projektu okazał się dla wielu zaskakujący – mówi Monika Beuth, rzeczniczka Ratusza.

Od września trwa „modernizacja systemu reklam” na I linii metra. Firma Stroer, operator reklamowy, demontuje stare billboardy i infoscreeny, a w nowych miejscach na peronach montuje wielkie podświetlane płachty reklamowe. Zasłaniają one elementy systemu informacji pasażerskiej czy oryginalnego wystroju stacji, a prace miejscami są prowadzone dość niechlujnie. Kolejne odsłony procesu modernizacji budzą nowe wątpliwości i kontrowersje – ostatnio okazało się, że na jednej ze stacji zaplanowano też dodatkowe ekrany podwieszone do sufitu. Metro w odpowiedzi na zastrzeżenia wskazuje, że nazwy stacji zostaną doklejone w innych miejscach, a ponadto uzyskano akceptację ZTM-u oraz projektantów stacji (choć nie precyzowano, z kim dokładnie się konsultowano – wiadomo na pewno, że części autorów wystroju plastycznego nie pytano o zdanie).

Okazuje się jednak, że wbrew zapewnieniom przewoźnika nie wszystko przebiega tak sprawnie i bezproblemowo. – Zrobiliśmy przegląd i inwentaryzację pojawiających się nośników, porównywaliśmy z zaakceptowaną koncepcją. Przedstawiliśmy uwagi. Umówiliśmy się, że do świąt Metro się do nich odniesie – mówi Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM, nie zdradzając jednocześnie natury zastrzeżeń. – W ZTM odbyło się spotkanie z udziałem firmy Stroer. Trwa analiza zaproponowanych rozwiązań modernizacji systemu na stacjach. Uzgodniono termin kolejnego spotkania – potwierdza Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.

W kilku źródłach pojawiła się informacja, że Ratusz miał wstrzymać proces modernizacji i montażu reklam, ale magistrat tego nie potwierdza. – Nie mogę potwierdzić, by takie polecenie wypłynęło z gabinetu prezydenta. To sprawa między Metrem a ZTM – mówi Jakub Leduchowski z biura prasowego. Niemniej jednak, jak się dowiedzieliśmy, Ratusz przyjrzy się sprawie reklam w metrze. – Kształt tego projektu okazał się dla wielu zaskakujący, trzeba się temu przyjrzeć. Biuro audytu Urzędu Miasta prowadzi teraz audyt. Jego celem jest zweryfikowanie, co zawierają umowy i jaki ma być kształt tego projektu – mówi Monika Beuth, rzeczniczka Urzędu Miasta. Zaznacza jednak, że żadne decyzje nie zapadły.

Przyczynkiem do audytu mogą być też doniesienia innych mediów o naturze relacji między Metrem a Stroerem, która ma wyłączność na reklamy pod ziemią. Umowa na reklamy w wagonach kończy się w tym roku, a na stacjach – w październiku przyszłego roku. Portal I.pl, należący do Grupy Polska Press, ustalił, że Metro podjęło decyzję o rozpoczęciu procedury przedłużenia obu umów – bez przetargu.

Spółka krok ten uzasadnia raportem sporządzonym przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej, z którego ma wypływać wniosek o niskiej rentowności branży oraz braku możliwości uzyskania większych opłat w ciągu dwóch kolejnych lat. Izba wskazuje też na nakłady poniesione przez Stroer, które nie zwróciły się z uwagi na pandemię. Wartość całego projektu „Reklama w Metrze 2020+” wynosić ma, zgodnie z deklaracją firmy reklamowej, ponad 50 mln zł. Ostateczną decyzję ws. przedłużenia umów ma podjąć zgromadzenie wspólników spółki. Ponadto, jak ustalił portal, Metro miało umorzyć Stroerowi blisko 2 mln zł czynszu z tytułu wynajmu powierzchni pod nośniki, a płatność zaległych ok. 15 mln zł rozłożono na trzy lata. Czekamy na dodatkowe informacje w tej sprawie od Metra Warszawskiego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij