Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-06-03 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
mat. PIM
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznańskie Inwestycje Miejskie rozstrzygnęły przetarg na przebudowę ok. kilometrowego odcinka torowiska tramwajowego w ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Zamówienie trafi do firm Tormel i Terlan, które są w stanie wykonać prace za niespełna 85 mln zł brutto.

Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowisk tramwajowych w ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od stacji paliw przy ul. Wierzbięcice (na wysokości Topolowej) do skrzyżowania Krzyżowej i Kilińskiego. Dodatkowo założono przebudowę układu drogowego wraz z całą infrastrukturą, a także modernizację stacji prostownikowej Pamiątkowa. Przebudowany zostanie też węzeł rozjazdowy przy ul. Górna Wilda. Pracami objęty zostanie ok. kilometrowy odcinek torowiska.

Wymiernym efektem prac będzie wydzielenie torowiska z ruchu ogólnego (z wyjątkiem rejonu rynku Wildeckiego). Przewidziano zieloną nawierzchnię. Ponadto przystanki Św. Czesława" zostaną wyniesione (tzw. wiedeńskie). Przy rynku Wildeckim – w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda – przystanek będzie miał formę antyzatok. Po obu stronach torowiska powstanie jezdnia z jednym pasem, uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Poza tym sieć trakcyjna zostanie zdjęcia z budynków. Więcej o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Termin składania ofert minął pod koniec kwietnia. O zamówienie ubiegało się pięć podmiotów. We wtorek 2 czerwca postępowanie zostało rozstrzygnięte. Prace wykona lokalne konsorcjum firm Tormel i Terlan (spółki zależne poznańskich wodociągów Aquanet), które złożyło najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 84,842 mln zł brutto. Jednocześnie z przetargu wykluczono najdroższą ofertę, którą złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones i Coalvi.

Na realizację całego zamówienia przewidziano 630 dni, czyli ok. 21 miesięcy. Jak zapowiadają Poznańskie Inwestycje Miejskie, przedsięwzięcie zostanie skoordynowane w 2021 r. z planowanymi przez ZTM i MPK Poznań remontem torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na dalszej części ulicy 28 Czerwca 1956 roku – od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5