Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Kto przebuduje torowiska na Wildzie? Pięć ofert

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-04-27 17:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Kto przebuduje torowiska na Wildzie? Pięć ofert
mat. PIM
Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowisk tramwajowych w ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od stacji paliw przy ul. Wierzbięcice (na wysokości Topolowej) do skrzyżowania Krzyżowej i Kilińskiego. Dodatkowo założono przebudowę układu drogowego wraz z całą infrastrukturą, a także modernizację stacji prostownikowej Pamiątkowa. Przebudowany zostanie też węzeł rozjazdowy przy ul. Górna Wilda.

Wymiernym efektem prac będzie wydzielenie torowiska z ruchu ogólnego (z wyjątkiem rejonu rynku Wildeckiego). Przewidziano zieloną nawierzchnię. Ponadto przystanki Św. Czesława" zostaną wyniesione (tzw. wiedeńskie). Przy rynku Wildeckim – w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda – przystanek będzie miał formę antyzatok. Po obu stronach torowiska powstanie jezdnia z jednym pasem, uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Poza tym sieć trakcyjna zostanie zdjęcia z budynków. Więcej o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła firma Tormel i Terlan, która jest gotowa wykonać prace za 84,842 mln zł brutto. Konsorcjum firm Polimex Mostostal, Polimex Infrastruktura, Trakcja PRKiI, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów, które wyceniło ofertę na 85,082 mln zł brutto.

Pozostałe oferty przekraczają budżet określony na kwotę 85,400 mln zł brutto. Torpol proponuje 103,296 mln zł brutto, Budimex – 112,788 mln zł brutto, a konsorcjum form Aldesa Construcciones i Coalvi – 134,621 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (60%), okres rękojmi (30%), płatności dla podwykonawców (4%), doświadczenie kierownika budowy (4%), skrócenie terminów wykonania zamówienia (2%). Na realizację całego zamówienia przewidziano 630 dni, czyli ok. 21 miesięcy. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest po zakończeniu roku szkolnego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5