Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2022-01-17 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne
fot. MJ
Olsztyn w dalszym ciągu nie posiada w taborze autobusów elektrycznych. Nadzieją na zakup pojazdów miał być uruchomiony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej program wsparcia zakupu autobusów bezemisyjnych. Teraz miasto liczy na Program Inwestycji Strategicznych.

W taborze MPK Olsztyn jest obecnie 167 autobusów. Przewoźnik do tej pory nie inwestował w zakup bezemisyjnych pojazdów. Do tej pory na olsztyńskich ulicach można było spotkać jedynie autobusy prywatnego przewoźnika KDD, który w taborze posiadał Solbusy napędzane ciekłym gazem LNG. Zakończył on jednak działalność we wrześniu 2018 roku. Szansą na zakup elektryków miał być program „Zielony transport publiczny”, uruchomiony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Olsztyn zawnioskował w nim o dofinansowanie dla 20 autobusów elektrycznych. – MPK Olsztyn wnioskowało o zakup autobusów i niezbędnej infrastruktury, ale wniosek został odrzucony – wyjaśnia Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta.

Pod koniec grudnia rozpoczął się drugi nabór wniosków do rządowego programu inwestycji strategicznych w ramach Polskiego Ład. Składanie wniosków potrwa do 15 lutego 2022 roku. Może złożyć je każda jednostka samorządu terytorialnego, a także związki samorządowe. Podobnie jak w pierwszej turze, także w drugiej każdy samorząd lub związek samorządowy może złożyć trzy wnioski. Najmniejszy, a jednocześnie obligatoryjny wniosek, opiewa na maksymalną kwotę 5 milionów złotych dofinansowania. Tak było także w pierwszym naborze. Drugi próg także pozostał taki sam i wynosi maksymalnie 30 milionów złotych dofinansowania. Największą, a zarazem jedyną różnicą jest kwota maksymalnego dofinansowania w trzecim progu. W pierwszym naborze nie było tutaj górnego limitu. W obecnym naborze wprowadzono jednak ograniczenie i maksymalny wniosek może opiewać na 60 milionów złotych dofinansowania.

Olsztyn zamierza wykorzystać kolejny nabór wniosków, aby pozyskać środki na elektrobusy. – Będziemy wnioskować o dofinansowanie zakupu 20 sztuk autobusów. Mamy czas do 15 lutego na złożenie wniosku., więc dokładna specyfikacja jest aktualnie przygotowywana – wyjaśnia Bartoszewicz. Przyznaje przy tym, że miasto analizuje równe scenariuszy, gdyby również i w tym przypadku nie udało się pozyskać środków. – Szukamy wszelkich możliwych okazji do pozyskania dofinansowania na takim poziomie, który będzie gwarantował nam możliwość zagwarantowania wkładu własnego – dodaje.

Wiadomo już, że Olsztyn nie skorzysta z kolejnego naboru wniosków do drugiej edycji programu „Zielony transport publiczny”, którą Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił pod koniec lipca 2021 r. – Nie będziemy się starać o to dofinansowanie, ponieważ po analizie dokumentów okazało się, że zgodnie z widełkami nasze miasto może otrzymać dofinansowanie w wysokości 20 proc., a nie zapowiadanych 80 proc. W związku z tym musieliśmy zrezygnować z udziału w konkursie, gdyż nie stać nas na pokrycie pozostałej do zapłaty kwoty – informuje Marta Bartoszewicz.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn wybiera wykonawcę rozbudowy zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn wybiera wykonawcę rozbudowy zajezdni tramwajowej

Przemysław Farsewicz 07 stycznia 2022

Dwie oferty na rozbudowę zajezdni tramwajowej w Olsztynie

Przestrzeń

Dwie oferty na rozbudowę zajezdni tramwajowej w Olsztynie

Przemysław Farsewicz 02 grudnia 2021

Olsztyn nie mówi nie opcji na Panoramy i negocjuje więcej czasu na decyzję

Komunikacja

Olsztyn nie mówi nie opcji na Panoramy i negocjuje więcej czasu na decyzję

Przemysław Farsewicz 03 listopada 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5