Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2021-01-27 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów
fot. MJ
Zakończył się nabór wniosków w programie „Zielony transport publiczny”, uruchomiony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jednym z miast, które zawnioskowało o środki na zakup pojazdów bezemisyjnych był Olsztyn, który w swej flocie takich autobusów jeszcze nie posiada.

W ciągu kilku dniu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zakończył przyjmowanie wniosków w programie „Zielony transport publiczny”. Złożone wnioski o dofinansowanie bardzo szybko wyczerpały pulę dostępnej alokacji. Do rozdysponowania było 1,1 mld zł dotacji na zakup autobusów napędzanych prądem lub wodorem. Poziom dofinansowania przewidziano na poziomie 80% kosztów kwalifikowanych zakupu autobusów o napędzie elektrycznym oraz trolejbusów, a w przypadku autobusów wodorowych dotacje będą sięgać aż 90%. Beneficjentami nowego programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogli być organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego, w tym m.in. samorządy.

Jednym z miast, które stara się o pozyskanie dodatkowych funduszy na zakup autobusów bezemisyjnych jest Olsztyn. – W przewidzianym terminie złożyliśmy wniosek o dofinansowanie zakupu 20 autobusów elektrycznych i 14 ładowarek – wylicza Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy MPK w Olsztynie. Jak uściśla, łączna kwota zakupu to ponad 50 mln zł.

MPK Olsztyn chciałoby kupić 15 autobusów standardowej długości (12 metrów) oraz 5 w wersji przegubowej. – Zakup pozwoliłby na uzupełnienie naszej floty i oczywiście mamy na względzie kwestie ekologiczne, jak zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza w mieście – podaje Stankiewicz.

Warto podkreślić, że w taborze MPK Olsztyn jest obecnie 167 autobusów. Przewoźnik do tej pory nie inwestował w zakup bezemisyjnych pojazdów. Będą to więc pierwsze zakupy tego typu. Do tej pory na olsztyńskich ulicach można było spotkać jedynie autobusy prywatnego przewoźnika KDD, który w taborze posiadał Solbusy napędzane ciekłym gazem LNG. Zakończył on jednak działalność we wrześniu 2018 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kolejne dwie Panoramy dotarły do Olsztyna

Komunikacja

Kolejne dwie Panoramy dotarły do Olsztyna

Przemysław Farsewicz 15 stycznia 2021

Olsztyn obniża cenę biletu rocznego. Droższe jednorazówki

Prawo & Finanse

Olsztyn obniża cenę biletu rocznego. Droższe jednorazówki

Przemysław Farsewicz 14 stycznia 2021

Olsztyn: Odwołanie ws. rozbudowy tramwajów. Panorama na jazdach testowych

Komunikacja

Olsztyn: Odwołanie ws. rozbudowy tramwajów. Panorama na jazdach testowych

Przemysław Farsewicz 15 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5