Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi rozstrzygnął przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej na przebudowę i rozbudowę infrastruktury tramwajowej. W ramach inwestycji powstaną dwie nowe trasy tramwajowe w ciągu Nowowęglowej oraz Broniewskiego, a także przebudowę odcinków istniejących tras w al. Śmigłego-Rydza, Niższej, Rzgowskiej, Przybyszewskiego.
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi ogłosił w zeszłym roku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i budowy linii tramwajowej i układu torowo-drogowego w ulicach Nowowęglowej, al. Śmigłego-Rydza, Niższej, Rzgowskiej, Przybyszewskiego i Broniewskiego. To element projektu unijnego pod nazwą „kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej”. Na realizację projektów przeznaczono 12 miesięcy.
Zadanie I obejmuje dokumentację dla budowy linii tramwajowej w ul. Nowowęglowej od ul. Tramwajowej do włączenia w ul. Kopcińskiego wraz z przebudową wiaduktu na ul. Kopcińskiego. Kolejne zadanie obejmuje wykonanie projektu dla przebudowy linii tramwajowej w al. Śmigłego-Rydza na odcinku od ul. Przybyszewskiego (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Dąbrowskiego (bez skrzyżowania), przebudowy torowiska wraz z niezbędną infrastrukturą w ulicy Przybyszewskiego na odcinku od ul. Kilińskiego (wraz ze skrzyżowaniem) do al. Śmigłego-Rydza (bez skrzyżowania) oraz przebudowy torowiska w ciągu ulic al. Śmigłego-Rydza i Niższej na odc. Dąbrowskiego (bez skrzyżowania) do ul. Śląskiej (ze skrzyżowaniem) wraz z pętlą tramwajową. Ostatnie zadanie obejmuje natomiast wykonanie projektów dla budowa nowego torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem), przebudowy pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową oraz przebudowy torowiska w ul. Rzgowskiej na odcinku od ul. Dąbrowskiego (bez skrzyżowania) do ul. Broniewskiego (bez skrzyżowania).
We wszystkich częściach wybrano ofertę konsorcjum Schuessler-Plan Inżynierzy oraz Fehlings Krug, które
pokonało konkurencję. Wykonawca zaproponował za trzy części kwotę w wysokości 4,26 mln zł brutto. Na realizację projektów przeznaczono 12 miesięcy.