Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Trasa tramwajowa na Olechów nabiera kształtów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Trasa tramwajowa na Olechów nabiera kształtów
Roman CzubińskiBudowa pętli tramwajowej na Olechowie
Mimo zimowej aury, prace przy budowie linii tramwajowej na Olechów przebiegają zgodnie z planem. Na pętli przy zakładach Della powstały fundamenty torowiska oraz dyspozytorni. Rozpoczęte prace, w różnym stopniu zaawansowania, można zauważyć wzdłuż większej części długości nowego odcinka.

Budowana od podstaw linia między pętlą Augustów a nowym punktem końcowym liczy około czterech kilometrów długości. – Prace są bardzo zaawansowane: mamy wybudowany już kilometr torowiska. Szyny zostały zamontowane głównie na odcinkach wzdłuż ul. Hetmańskiej – relacjonuje wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. W wielu innych miejscach można zaobserwować fundamenty liniowe pod torowisko, wykopy oraz podstawy do słupów trakcyjnych. Trwa też budowa przeznaczonego do zasilania nowego odcinka podstacji trakcyjnej.

Pętla przy wspomnianej fabryce (zakład należy do największych pracodawców w tej części miasta) będzie obiektem tramwajowo-autobusowym. Jej tor otoczy działającą od 2007 r. krańcówkę autobusową. Z czterech rozjazdów, które zostaną zamontowane na pętli, gotowe są dwa. Wylano już płyty torowe, w których lada moment będą osadzane szyny. – Zwieźliśmy je już na plac budowy, pozostaje ich osadzenie i zalanie. Pętla będzie miała dwa perony, wyposażone w wiaty – zapowiada Mikołajec. Przewidziano także budowę obiektu socjalnego dla motorniczych i kierowców.

Linia tramwajowa będzie obsługiwała przemysłową, ale także mieszkalną część Olechowa. Wraz z sąsiednim osiedlem Janów dostęp do komunikacji szynowej uzyska łącznie ok. 40 tysięcy mieszkańców, którzy dotychczas mogli dojeżdżać do centrum miasta tylko autobusami (o najczęściej krętych trasach) lub transportem indywidualnym. Nie wiadomo jeszcze, jakie linie będą obsługiwały trasę tramwajową (pewne jest jedynie wydłużenie linii 10 z Retkini). O skierowaniu na Olechów tramwajów z innych rejonów Łodzi zadecydują konsultacje społeczne planu transportowego, których rozpoczęcie zaplanowano na marzec.

Ostatni odcinek torów przebiega przez las, co bywa okazją do złośliwych komentarzy w lokalnych mediach. – Wybraliśmy taki przebieg trasy, by odcinek z dala od zabudowy był jak najkrótszy – odpowiada rzecznik ZDiT Wojciech Kubik. Jak dodaje, tereny te mogą niebawem doczekać się urbanizacji. – To działki położone w przyjemnej okolicy, a uruchomienie tramwaju poprawi ich skomunikowanie, zwiększając dodatkowo atrakcyjność obszaru dla inwestorów – uzasadnia.

Budowa odcinka Augustów – Olechów jest częścią rozbudowy i modernizacji łódzkiej tramwajowej Trasy Wschód – Zachód. Inwestycja obejmuje oprócz tego m.in. całkowitą wymianę 14 kilometrów torowiska, budowę centrum przesiadkowego dla dwóch najważniejszych w mieście ciągów tramwajowych oraz budowę obszarowego systemu sterowania ruchem. Z myślą o obsłudze trasy zamówiono też w bydgoskiej Pesie 22 niskopodłogowe tramwaje. Infrastrukturalna część inwestycji ma zostać ukończona do 31 października, a taborowa – do 15 listopada. Oba zadania są współfinansowane przez Unię Europejską.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5