Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dąbrowa Górnicza z przetargiem na węzeł Gołonóg

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-02 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dąbrowa Górnicza z przetargiem na węzeł Gołonóg
fot. UM Dąbrowa Górnicza
Dąbrowa Górnicza ogłosiła wspólny przetarg z PKP PLK na przebudowę stacji Gołonóg, układu drogowego i budowę węzła przesiadkowego. W ramach inwestycji powstaną tunel drogowy oraz przejście podziemne.

Zakres prac kolejowych na rzecz PKP PLK obejmuje kompleksową przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza – Gołonóg, likwidację przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu Parkowej, budowę wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego) na wysokości Parkowej, a także budowę przejścia podziemnego pod torami budowę przejścia podziemnego pod torami, łączącego budynek dworca z parkingiem przesiadkowym i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej. Inwestycja jest realizowana w formule projektuj i buduj.

Zakres prac miejskich, realizowanych w formule buduj, obejmuje budowę układu komunikacyjnego w rejonie dworca, budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym (pod wiaduktem) w ciągu ul. Piecucha i ul. Parkowej. Powstaną miejsca parkingowe, a także ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej.

– Budowa centrów przesiadkowych wspólnie z koleją, to jedno z najważniejszych zadań na najbliższe lata. Uważam, że zrewolucjonizują sposób przemieszczania się w naszym mieście. Po centrum miasta przyszedł czas na centrum przesiadkowe w Gołonogu – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Termin składania ofert mija 16 lipca. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie kierownika budowy i kierownika robót mostowych (40%). Zaplanowano aukcję elektroniczną. Ponadto zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.

Niebawem natomiast rozpocznie się przebudowa stacji Dąbrowa Górnicza i jej otoczenia, gdzie przewidziano powstanie centrum przesiadkowego. – Wykonawcy inwestycji przedstawią do akceptacji szczegółowy plan organizacji ruchu. Przy tak dużym przedsięwzięciu nieuniknione będą zmiany i utrudnienia. Wiemy jednak, że w trakcie prac, do momentu otwarcia tunelów pod torami, zachowana będzie przejezdność przez torowiska. Działające dziś przejazdy mogą być czasowo wyłączane z ruchu, ale wtedy w ich rejonie działać będą przejazdy tymczasowe – informuje Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5