Dąbrowa Górnicza rozstrzygnęła przetarg na budowę węzła przesiadkowego i przebudowę stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Dzięki aukcji elektronicznej udało się osiągnąć korzystną cenę.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego wspólnie przez miasto i PKP PLK, jest budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc). Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej, które zostanie zastąpione przejściem podziemnym. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami, łączącego ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
W połowie maja minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Konsorcjum Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego, Primost Południe oraz Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane TOR zaproponowało 286,2 mln zł brutto. Konsorcjum Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza – 309,6 mln zł brutto, a Budimex – 315,9 mln zł brutto. Budżet określony został na kwotę 200 mln zł.
Przewidziano jednak aukcję elektroniczną. Jej zwycięzcą zostało konsorcjum Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza, które zeszło z ceną do 229 mln zł brutto i to właśnie tę firmę miasto wskazało jako wykonawcę przedsięwzięcia.
Termin realizacji ustalono na 31 marca 2023 r. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych.