Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Adamczyk o nowelizacji ustawy PTZ: Dajmy szansę przewoźnikom

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-03-29 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Adamczyk o nowelizacji ustawy PTZ: Dajmy szansę przewoźnikom
fot. Jakub Dybalski
– To są długoletnie umowy. A ile czasu zajmie podpisanie jednej? Miesiąc? Poradzą sobie – powiedział nam minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk pytany o ostatnią nowelizację ustawy o Publicznym transporcie zbiorowym. Projekt przewiduje, w przypadku transportu drogowego, wymóg zawierania osobnych umów na każdą linię.

Jedenasty projekt nowelizacji ustawy PTZ Ministerstwo Infrastruktury opublikowało w tym tygodniu. Zmiana w porównaniu z ustawą i poprzednimi projektami dotyczy ograniczenia w liczbie linii autobusowych na jakie organizator może podpisać umowę z przewoźnikiem… do jednej. Do tej pory istniała tu dowolność, można było podpisywać umowy na jedną, kilka linii lub całą sieć. Co w miastach – zapewniających mieszkańcom nie linie autobusowe, ale system transportowy – wydawało się oczywiste.

Przedstawiciel warszawskiego ZTM w rozmowie z nami już zapowiedział protest przeciwko tej zmianie i nazwał ją nielogiczną. Warszawa musiałaby, po wejściu w życie przepisów w tym kształcie, podpisać ok. 300 osobnych umów autobusowych, bo mniej więcej tyle jest linii w stolicy.

Adamczyk, który w piątek otwierał placówkę Poczty Polskiej na Dworcu Centralnym, zapytany przez nas o zmiany, widzi sens w takim rozwiązaniu nie tylko powtarzając argument z uzasadnienia projektu – że otworzy to rynek dla większej ilości przewoźników. Twierdzi, że wzmocni to siłę miast.

– Przyjęcie osobnych umów na każdą linię daje miastu większą siłę w negocjacjach. Również w sytuacji, gdy jeden przewoźnik przestaje realizować usługę. Proszę sobie wyobrazić, jak wygląda taka sytuacja, gdy jeden operator obsługuje wszystkie linie w mieście – zaznaczał.

Na zwrócenie uwagi, że np. dla Warszawy oznacza to zastąpienie kilku długoletnich umów (z miejskimi MZA, a także prywatnymi: Mobilisem, Arrivą, Michalczewskim i PKS Grodzisk) około 300 nowymi, nie widzi kłopotu.
– To są zwykle długoletnie umowy, np. na 10 lat. Ile czasu zajmie podpisanie jednej takiej? Miesiąc? Miasta sobie z tym poradzą – przewiduje.

– Dajmy szansę większej liczbie przewoźników – zaapelował minister. Zaznaczył jednak, że projekt to jeszcze nie przepis. – Jeśli w trakcie prac parlamentarnych to rozwiązanie spotka się z dużym oporem, to przyjrzymy się opiniom – zapowiedział.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5