Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdynia tylko z jedną i drogą ofertą na trolejbusy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdynia tylko z jedną i drogą ofertą na trolejbusy
fot. MJ
Poznaliśmy oferty w gdyńskim przetargu na nowe trolejbusy dla miasta. Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej rozpisało przetarg na 30 pojazdów, zarówno standardowej długości, jak i przegubowych, a także na baterie do nich. Do przetargu stanął tylko jeden producent, który w dodatku nie zmieścił się w kosztorysie.

Gdyński przetarg podzielono na trzy zadania. Pierwsze dotyczy 14. standardowej długości (11,5–12,5 m) fabrycznie nowych, niskopodłogowych trolejbusów. Drugie to 16 pojazdów przegubowych (o długości 17,5–18,5 m). Trzecie zadanie w przetargu dotyczy dostawy 21 fabrycznie nowych baterii trakcyjnych dla gdyńskich trolejbusów. Oferenci mogli składać oferty w kilku częściach zamówienia.

Łącznie na zakupy Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej przeznaczyło 86,4 mln zł brutto. Pierwszą cześć zamówienia wyceniono na 30,6 mln zł, drugą na 40,6 mln zł, zaś dostawę baterii oszacowano na 15,2 mln zł. Na udział w postępowaniu zdecydował się wyłącznie Solaris. Firma złożyła oferty we wszystkich trzech częściach. Kolejno zaoferowano stawki – za trolejbusy standardowe 32,1 mln zł, za trolejbusy przegubowe 50,4 mln zł zaś za baterie 12,5 mln zł.

Baterie by obsłużyć fragmenty bez sieci

Część pierwsza obejmuje dostawę 14 sztuk fabrycznie nowych i wyprodukowanych nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dostawą niskopodłogowych trolejbusów. Miałyby mieć one długość w przedziale 11,5-12,5 m, co pozwoli zabrać na pokład w sumie co najmniej 75 pasażerów. Dla 30 z nich zapewnione ma być miejsce siedzące, w tym dla co najmniej 6 – z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdu zapewnić mają trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2. W pojeździe wymagany jest silnik asynchroniczny o mocy ciągłej 170-190 kW. W przestrzeni pasażerskiej przewidziano klimatyzację.

Trolejbusy miałyby zostać doposażone również w baterię litowo-tytanową o mocy co najmniej 55 kWh. Wszystko po to, by pojazdy mogły obsłużyć linię nr 181. Z Gdyni do Sopotu od przystanku Buraczana przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni do przystanku Malczewskiego przy ul. Malczewskiego w Sopocie oraz w drodze powrotnej od przystanku Goyki przy al. Zwycięstwa w Sopocie do przystanku Buraczana przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni występuje odcinek bez sieci trakcyjnej.

Druga część dotyczy zamówienia na 16 sztuk fabrycznie nowych i niskopodłogowych (maksymalnie 360 mm od poziomu jezdni) trolejbusów przegubowych w przedziale długości 17,5-18,5 m. Również i one nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż 12 miesięcy przed dostawą. Trolejbusy miałyby zabrać na pokład co najmniej 120 pasażerów, zaś dla 42 z nich powinno znaleźć się miejsce siedzące z czego dla co najmniej 8 – z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdu zapewnić mają cztery pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2-2 o prześwicie 1200 mm. W pojeździe wymagany jest silnik asynchroniczny o mocy ciągłej od 220 kW do 260 kW. W przestrzeni pasażerskiej przewidziano klimatyzację. Wymagane jest co najmniej 10 okien uchylnych ryglowanych na kwadrat. W przypadku pojazdów przegubowych zamawiający również wskazuje chęć wykorzystywania ich na linii nr 181.

Nowe baterie dla starszych pojazdów


Przedmiotem zamówienia w ostatniej części jest doposażenie 21 trolejbusów w baterie BT oraz przebudowa urządzeń energoelektronicznych w celu umożliwienia tego doposażenia. Zamawiający przewiduje także wymianę dotychczas stosowanych baterii z Ni-Cd na baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4).

W pierwszych dwóch częściach o wygranej w 60% decyduje cena. Reszta parametrów to 8% termin gwarancji, 18% parametry techniczne, 8% bezpieczeństwo liczone na postawie posiadanych przez pojazd dokumentacji oraz 6% komfort, na który składa się przede wszystkim liczba siedzeń poziomu niskiej podłogi. W przypadku zamówienia na baterie o wygranej również w 60% decyduje cena. Po 20% punktów jest do zdobycia za termin gwarancji oraz parametry techniczne. Zakupy trolejbusów są współfinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 w osi priorytetowej „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach” i działaniu „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5