Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-05-2022
Ostatnia modyfikacja:
25-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów
fot. PKT Gdynia
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni unieważniło przetarg na dostawy sześciu trolejbusów o długości ok. 12 m. Zamawiający wyjaśnia to rosnącymi cenami energii i koniecznością wprowadzenia oszczędności. Zakup miał być finansowany z programu Zielony Transport Publiczny.

Przedmiotem zamówienia była dostawa sześciu nowych trolejbusów o długości od 11,5 m do 13,5 m z zasilaniem alternatywnym opartym na bateriach litowych. Wymagany był silnik trakcyjny o mocy ciągłej 170-190 kW i chwilowej min. 210 kW. Trolejbus miał posiadać możliwość zasilania z baterii trakcyjnej do obsługi wszystkich liniach obsługiwanych przez PKT Gdynia. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj (9 maja) mieliśmy poznać oferty, ale tak się nie stanie. Jeszcze przed końcem kwietnia postępowanie zostało unieważnione.

Jak wskazał zamawiający, na zakup ten „bardzo znaczący wpływ wywierają zewnętrzne czynniki gospodarcze, w szczególności ceny energii, które mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie zamawiającego”. PKT doświadcza „gwałtownych, wręcz drastycznych wzrostów cen energii”. Przedsiębiorstwo jest teraz na etapie kontraktowania cen energii trakcyjnej na przyszły rok. „Wg bieżących cen, koszt energii w 2023 r. wzrośnie o ponad 100% w stosunku do bieżącego roku, co spowoduje potrzebę ograniczenia wydatków inwestycyjnych” – przekonuje PKT. Zamówienie mogłoby zostać zrealizowane np. w perspektywie kilkuletniej, ale teraz nie można oszacować dokładnego terminu, co powodowałoby niemożność poprawnego skalkulowania ofert.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Gdynia: Od września trolejbusem do północnych dzielnic

Komunikacja

Gdynia: Aż 129 nowych elektrobusów i trolejbusów do 2034 r.

Komunikacja

Zobacz również:

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Gdynia: Od września trolejbusem do północnych dzielnic

Komunikacja

Gdynia: Aż 129 nowych elektrobusów i trolejbusów do 2034 r.

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5